אחים הורשעו בעבירות ני"ע

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הרשיע את טל ורועי כהן שרכשו מניות של החברה הציבורית ביונדווקס פרמצבטיקה בעקבות מידע על כוונתה לקיים ניסוי משותף עם מחלקת הבריאות בארה"ב: "קנו מניות ברבע מיליון שקל ומכרו בתוך ימים ספורים"
מעיין לביא |
תרמית בניירות ערך בבורסה - אילוסטרציה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב הרשיע את האחים טל ורועי כהן, בכך שהשתמשו במידע פנים שמקורו באיש פנים, כמשמעו בחוק ניירות ערך. טל שהורשע בשישה סעיפים לחוק ניירות הערך, קיבל מידע מוקדם מאחיו טל, שהורשע בשני סעיפים לחוק ניירות ערך וזוכה מסעיף אחד.

טל ורועי כהן הם אחים, כאשר בלב הפרשה ניצבת רכישת מניותיה של החברה הציבורית ביונדווקס פרמצבטיקה בע"מ בידי רועי כהן, על סמך מידע שמסר לו אחיו טל, בדבר כוונת החברה לקיים ניסוי משותף עם מחלקת הבריאות ושירותי האנוש בממשלת ארצות הברית. מידע זה, על-פי הנטען בכתב האישום, הועבר אל טל כהן, עקב קשריו עם מנכ"ל ביונדווקס במהלך התקופה שקדמה לפרסום המידע.

כתב האישום פירט, כי טל השתמש במידע פנים על דרך של מסירת מידע פנים ומסירת חווֹת דעת כשברשותו מידע פנים, כאשר היה מודע לכך שמקור המידע באיש פנים. בגין כך, הואשם בשלוש עבירות על סעיף 52ד לחוק ניירות ערך. בגין המעשים המיוחסים לרועי כהן נטען, כי הוא השתמש במידע פנים על דרך של רכישת מניות החברה בהסתמך על מידע הפנים, כשהוא מודע לכך שמקור המידע באיש פנים. בגין כך הואשם הנאשם 2 בשש עבירות על סעיף 52ד לחוק ניירות ערך.

כעולה מכתב האישום, רכש רועי בסך הכל בעשרה ימים שלפני הדיווח המיידי אותו פרסמה החברה, 700 אלף מניות של החברה בסך של 245 אלף שקלים. טל הואשם בשלוש עבירות לחוק ניירות ערך ורועי הואשם בשש עבירות לחוק ניירות ערך.

השופט חאלד כבוב, כתב בהכרעת הדין כי בהתאם לחקירתו של רועי הוא מצא כי רועי הוא אדם שקול ומיומן בשוק ההון, אשר אינו ממהר להעמיד את כספו בסיכון ולכן החלטתו להשקיע את הכספים בחברה – באופן, בעיתוי ובהיקף שבהם עשה כן, חרגה ובלטה בשונותה מ"פרופיל" ההשקעה המתאים לו. "בחקירתו לפניי", כתב השופט כבוב, "לא מצאתי הסבר מספק או מניח את הדעת לכך. כלל ההסברים שנתן אף לא כללו ולו נימוק אחד שיתקבל על הדעת לתהייה מדוע ולמה חלה אותה תפנית בשיטת השקעותיו בכלל, ובגישתו להשקעה בחברה, בפרט. ודוק, לאחר שהתנגד להשקעתו של טל בחברה ולאחר שלא היה מרוצה משער המניה, בחר רועי להשקיע בתוך כשבוע כרבע מיליון שקלים בחברה, ואז למכור את כל מניותיו בתוך ימים ספורים".

השופט כבוב והוסיף: "התנהגות חריגה שכזאת אינני יכול לקבל ללא הסבר ברור. בטח ובטח כאשר החשוד במעשים מבקש לחזור בו מדבריו בחקירתו, שבה סיפק הסבר סביר התואם את יתר העדויות ואת יתר חומר הראיות. בהתאם לכך, מצאתי לקבל את גרסת רועי ברשות מקום שביקש לחזור ממנה בעדותו לפניי ולהעדיפה מגרסתו ההפכפכה והבלתי אמינה בעליל בבית המשפט".

באשר לנאשם טל כהן, קבע כי מדובר באדם משכיל ומקצוען, שלמד את רזי החברה והכירה היטב, לפחות באופן שאפשר לו לאתגר את נושאי המשרה בה, ולעיתים אף לסייע להם. ואולם כל זאת עשה במטרה ברורה ומוצהרת – השאת רווחיו האישיים כבעל מניות בחברה. "טל למעשה", כך נכתב בהכרעת הדין, "אישר בהודעתו פעמים רבות שקיבל מידע אשר ידע כי היה מידע פנים שמקורו באיש פנים. מכיוון שלא היו לו האמצעים להשקיע בעצמו בחברה, העביר טל את המידע למשקיעים אחרים במטרה שאלו יוכלו למנף את המידע לרווח בתוך ימים ספורים".
___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חאלד כבוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות