50 חודשי מאסר על צעיר שדקר אדם שאיים לפגוע בכלבים של אמו

על פי הכרעת הדין, המתלונן איים לפגוע בכלבים לאחר שאלו נכנסו לביתו והפחידו את ילדיו. בתגובה, דקר אותו הצעיר ברגליו, נמלט מהמקום ולאחר מכן דרש מבעל עסק סמוך למחוק את סרטי מצלמת האבטחה שתיעדו את המקרה
אייל חן |
פיטבול. צילום: ויקיפדיה

שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, דנה כהן-לקח, גזרה 50 חודשי מאסר, על צעיר שהורשע בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין והדחה בחקירה, זאת לאחר שדקר אדם שאיים לפגוע בכלבים של אימו שנכנסו לביתו והפחידו את ילדיו. השופטת גם הורתה לנאשם לשלם למתלונן פיצוי בסך עשרת אלפים שקלים.

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם, לו ולמתלונן קיימת היכרות מוקדמת על רקע מגורי אימו של הנאשם בשכנות להורי אשתו של המתלונן. בראש השנה שעבר, אירע מקרה בו כלבי אימו של הנאשם נכנסו לבית הורי אשתו של המתלונן והפחידו את ילדיו של המתלונן. על רקע זה, המתלונן אמר לאימו של הנאשם כי אם הדבר יקרה שוב, הוא יפגע בכלבים.

חודשיים לאחר מכן, כך נטען, בשעת לילה מאוחרת, הנאשם פגש באקראי את המתלונן במכולת השכונתית. במהלך שיחה בין השניים, הנאשם אמר למתלונן שהוא "התבאס" מכך שהמתלונן זרק אבן על כלבת אימו של הנאשם. המתלונן שלל שזרק אבן על הכלבה, וטען שרק העיר לאימו של הנאשם שעליה לקשור את הכלבים. המתלונן הוסיף כי אם הכלבה תפגע באחד מילדיו, הוא ישחט את הכלבה. בעקבות כך, הנאשם תקף לפתע בזעם את המתלונן במספר אגרופים לראשו, בעט בישבנו והוסיף אגרוף נוסף לראשו.

המתלונן שניסה להגן על עצמו, לפי כתב האישום, לקח כיסא שהיה במקום וזרק אותו לעבר כיוונו של הנאשם, אך הכיסא לא פגע בנאשם שהתנפל על המתלונן וניסה לחנוק אותו על-ידי לפיתתו מהצוואר. בשלב מסוים, המתלונן הצליח להתרחק קמעה מהנאשם, אך הנאשם חזר ותקף אותו. המתלונן ניסה לעשות שימוש במגב שהיה במקום, אך לא הצליח בכך עקב התנפלות הנאשם עליו. הנאשם ניסה לחנוק את המתלונן, אך המתלונן הצליח להשתלט על הנאשם ולפת אותו בתנועת חניקה, עד שהשניים היו במצב בו הם לופתים איש את רעהו וגופם כפוף. או אז, הנאשם הוציא מכיס מכנסיו סכין והניף אותה לכיוון בטנו של המתלונן בניסיון לדקור אותו בבטן. לאחר מכן, הנאשם הניף את הסכין ודקר את המתלונן שתי דקירות בירך ימין.

הנאשם נמלט מהמקום ואיים על בעל המינימרקט שימחק את סרטי האבטחה ובמקביל אביו של הנאשם, הנחה אותו לשטוף את הסכין באקונומיקה. למחרת ובטרם נעצר הוא איים על בני משפחת המתלונן שלא ידבר עם המשטרה כי בעוד מספר ימים הוא יבוא "לסגור איתו חשבון" וכן יצר קשר עם מכרה שלו ואמר לה שאם היא תיחקר, שתשמור על זכות השתיקה ולחלופין תאמר כי לא הייתה באירוע.

השופט כהן-לקח, כתבה בגזר הדין, כי בחינת נסיבות ביצוע העבירות, מלמדת כי לא היה מדובר בעבירות מתוכננות מראש, שכן האירוע התפתח בעקבות פגישה אקראית ושיחה שהתפתחה בין הנאשם למתלונן במכולת השכונתית.

"אני נכונה להניח", כתבה השופטת בגזר הדין, "כי הנאשם כעס כתוצאה מדבריו של המתלונן במהלך האירוע. כל אלה אינם משנים מן העובדה לפיה הנאשם הגיע לאירוע מלכתחילה כאשר הוא נושא עמו סכין בכיס מכנסיו. על רקע פרץ זעם שהתעורר בנאשם בשל עניין של מה בכך, מחלוקת הנוגעת לכלבתה של אם הנאשם, הנאשם תקף את המתלונן באופן מתמשך".

עוד נכתב בגזר הדין: "התקיפה בוצעה לא רק באמצעות אגרופים ובעיטות, אלא גם באמצעות דקירות בסכין באברי גוף שונים של המתלונן. יודגש כי גם כאשר במהלך האירוע האלים המתלונן הצליח להתרחק מהנאשם, הנאשם בחר להתקרב אליו כדי להוסיף לתקוף ולדקור אותו. במילים אחרות, הנאשם בחר שלא לחדול ממעשיו למרות הזדמנויות שהיו לו לכך".

השופטת הדגישה, את העובדה כי לאחר האירוע האלים, הנאשם פעל במספר דרכים ומול מספר אנשים בניסיון להדיחם בחקירה, לרבות באמצעות איומים והפחדה. "מדובר בהתנהגות עבריינית הנושאת עמה חומרה משמעותית, שכן היא מעידה על כך שהנאשם לא בוחל באמצעים בניסיון להתחמק ממתן דין על מעשיו", סיכמה השופטת כהן-לקח.
_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה כהן-לקח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות