הישג משפטי: החיילת היתה עריקה 10 שנים, גזר הדין… רק 17 יום מאסר

גם זקני צה"ל לא זוכרים גזר דין כזה על עריקות כה ארוכה: החיילת לא הגיעה לקיים את שירותה הצבאי במשך 3633 ימים, אך בשל פוסט טראומה ממנה היא סובלת וסיבות נוספות שהוצגו בפני בית המשפט, התקבל הסדר הטיעון בבית המשפט
מעיין לביא |

החיילת, שהורשעה על פי הודאתה בעבירה של היעדר מן השירות שלא ברשות, לאחר שנעדרה מיחידתה למשך כעשר שנים, בהסדר טיעון אליו הגיעה פרקליטתה עו"ד דנה נוף עם התביעה הצבאית, תרצה רק 17 ימי מאסר בפועל, ותשלם קנס בסך 3000 שקלים. בית הדין קיבל את ההסדר ונתן לו תוקף של גזר דין.

על פי כתב האישום שהוגש נגד החיילת, היא נעדרה מן השירות שלא ברשות, למשך 3633 ימים, שהסתיימה בהתייצבותה. למעשה בכתב האישום צוין כי מדובר במי שהשתמטה משירות ביטחון.

עו"ד דנה נוף, שייצגה את החיילת, הציגה בפני התביעה ובית המשפט מסמכים רבים שמתעדים את קורות חייה של הנאשמת, בעיקר בתקופה הרלוונטית לתחילת ההיעדרות ועזיבת הנאשמת את הארץ. עו"ד נוף ציינה כי מדובר בנסיבות חיים קשות ביותר שעמדו בבסיס ההיעדרות הממושכת, וכי במהלך הכליאה היא נבדקה על ידי גורמי בריאות הנפש, והומלץ על ידם לפטור אותה מן השירות בשל הפרעת אישיות פוסט טראומתית תוך שנאמר גם כי קיימת החמרה נפשית במהלך הכליאה.

כאמור, בית הדין קיבל את הסדר הטיעון המקל וגזר על הנאשמת 17 ימי מאסר לריצוי בפועל מיום מעצרה, עונש מאסר מותנה וקנס כספי בסך 3000 שקלים . "לאור הנסיבות החריגות ביותר, מצאתי שלא לסטות מן ההסדר על אף העובדה שמדובר בהשתמטות לתקופה ממושכת ביותר", נכתב בגזר הדין.

לאתר של עו"ד דנה נוף

_________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a3%e2%80%8f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות