הרשות להגנת הפרטיות: להפסיק לאלתר שימוש בכלי שב"כ להתמודדות עם קורונה

בחוו"ד חדשה, תשיעית במספר, טוענים ברשות כי יש לצמצם את השימוש בכלי זה משום שאינו בעל יעילות משמעותית שבכוחו למנוע התפשטות המגיפה ולכן יש להגבילו רק למקרים בהם חולה מאומת אינו משתף פעולה בחקירה
דנה לווינסקי |
שוטרים ממוגני קורונה. צילום: דוברות המשטרה

הרשות להגנת הפרטיות, שבה ומדגישה כי יש לצמצם את השימוש בכלי השב"כ. בחוות הדעת החדשה, תשיעית בנושא זה, שהגישה הרשות להגנת הפרטיות לצוות השרים לקראת הדיון בנושא הארכת ההסתייעות בשירותי השב"כ לצורך צמצום התפשטות המגיפה, ממשיכה הרשות להדגיש, כפי שעשתה גם בחוות דעת קודמות בנושא, כי יש להפסיק לאלתר את השימוש הגורף בכלי השב"כ.

הרשות חוזרת על הפתרון שהציעה בחוות דעת קודמות שהוגשו לצוות השרים, כי יש לצמצם את השימוש בכלי זה, המהווה כיום כלי משלים בלבד למערך החקירות האפידמיולוגיות ואיננו כלי בעל יעילות משמעותית שבכוחו למנוע את התפשטות המגיפה, וכי יש להגבילו רק למקרים בהם החולה המאומת אינו משתף פעולה בחקירה או שלא מסר מגעים כלל. זאת, במטרה לספק מענה למגבלות החקירה האפידמיולוגית ככלי לאיתור מגעים.

לעמדת הרשות, גם פתרון זה צריך להיות למשך תקופת מעבר קצובה בזמן במהלכה יטוייב עוד יותר מערך החקירות האפידמיולוגיות המהווה כיום הכלי המרכזי לאיתור מגעים, במקביל לקידומה של חלופה טכנולוגית אזרחית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות