העונש למורשעי ההתעללות בבעלי חיים במפעל אדום אדום – עבודות שירות, קנס ופיצוי לעמותת אנימלס

התמונות ממפעל אדום אדום גרמו בשעתו לזעזוע ציבורי, ואחריו התנהל משפט כלפי האחראים להתעללות בבעלי החיים, שאחד מהם עדיין עובד במפעל. לאחר שהורשעו לפני כשנה וחצי, נגזר היום דינם
רונן לוי |
צילום: גיל יערי, פלאש 90

שופטת בית המשפט השלום בנצרת, דלית שרון-גרין, גזרה היום (רביעי) שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות על מנהל קו השחיטה במפעל "אדום אדום" שבבית שאן, אליהו שטרית, וממלא מקומו באהא דרבאשי, ממוקייבלה. השניים הורשעו בנובמבר 2018 בעבירות של התעללות בבעלי חיים. כמו כן הוטל על הנאשמים קנס בסך 8,000 שקלים על כל אחד מהם ופיצוי בסך 3,000 שקלים שישלם כל אחד מהנאשמים לטובת עמותת אנימלס.

בגזר הדין ציינה השופטת שרון-גרין כי הנאשמים לא נטלו אחריות למעשיהם, וגם לאחר הכרעת הדין המרשיעה, הביעו עמדות דומות לאלה שהובעו בעת תשובתם לאישום ובמהלך ניהול משפטם. "עובדה זו אין בה, כמובן, כדי להביא להחמרה בעונשם של הנאשמים, אלא שהיא מאיינת את אפשרות מתן ההקלה, אשר ניתנת כדבר שבשגרה לנאשמים המקבלים אחריות למעשיהם, גם במקרים בהם הכרעת הדין באה לאחר שמיעת הראיות", כתבה השופטת בהחלטתה.

שירות המבחן המליץ הטלת ענישה הרתעתית על שיטרית, אולם השופטת ציינה כי בהינתן מתחם הענישה שנקבע, לא ניתן היה לאמץ המלצה זו. באשר לדרבאשי השופטת זקפה את עברו הנקי ואת נסיבותיו האישיות, ואת חלקו בפעולות שננקטו לרווחת בעלי החיים בימים שאינם ימי השחיטה, בהם המתינו הבהמות במכלאות. שירות המבחן סבר כי הוא הצליח להכיר בפגיעה בבעלי החיים באופן ראשוני בלבד, ללא חיבור רגשי לסבלם.

השופטת גם הדגישה כי מדובר בכתב אישום חדשני ובענישה ראשונית, ולאחר ששקלה את מכלול השיקולים, ביניהם עקרון האחידות בענישה, ואיזנה ביניהם, היא מיקמה את עונשי מאסרם של שני הנאשמים בחלקו הבינוני נמוך של המתחם שנקבע.

"אשר לפיצוי לו עתרה המאשימה, ברי שאין דרך לפיצוי הקורבנות הישירים, נפגעי העבירות בהן הורשעו הנאשמים. לפיכך עתרה המאשימה להעברת הפיצוי לטובת עמותת אנימלס, שבעבר נקראה עמותת אנונימוס. עמותת אנימלס חרתה על דגלה עקרונות של כבוד וחמלה כלפי בעלי חיים ופועלת ליישומם, בין היתר, בכלים משפטיים הכוללים הגשת עתירות לבג"צ לטובת בעלי חיים שונים. שוכנעתי כי בנסיבותיה של הפרשה דנן, בין היתר, נוכח הנזק העצום שנגרם, ובעיקר בהנתן מטרתו – מקסום רווחי המפעל בו עבדו הנאשמים שנים ארוכות, ונאשם מס' 2 עדיין עובד בו, ראוי לפסוק פיצויים, שיועברו לטובת עמותה זו".
_____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת דלית שרון-גרין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות