6.5 שנות מאסר לנוכל שהונה נשים: "לא בחל בדבר"

יורי דנילוב הורשע בקבלת 1.36 מיליון שקלים במרמה, לאחר שיצר קשר עם 10 נשים שונות, הציג עצמו כאיש עסקים ושכנע אותן להעביר לו כספים להשקעה במיזם. ביהמ"ש: "את חליפת המרמה התאים על פי מידותיה של כל מתלוננת"
נעמה כהן |
קרוב לעשרים שנה של סבל. אילוסטרציה shutterstock
הציג בפני הילדות מצג שווא. אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בת"א, נעה תבור, 6.5 שנות מאסר בפועל על יורי דנילוב, לאחר שהורשע בקבלת דבר בנסיבות מחמירות בהיקף של כ- 1.36 מיליון שקלים, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות כ- 215 אלף שקלים, הונאה בכרטיסי חיוב כ- 300 אלף שקלים, שתי עבירות איומים, עבירת מס ועוד. בנוסף למאסר נגזר על דנילוב מאסר על תנאי, פיצויים בהיקף של כ-850 אלף שקלים לנפגעות העבירה וקנס בגובה 10 אלף שקלים.

כתב האישום מתאר עבירות מרמה בנסיבות מחמירות ועבירות נלוות כלפי עשר נשים שונות, חלקן הכיר דנילוב באתרי הכרויות וחלקן בהיכרות מוקדמת, בפני כל אחת מהנשים הציג עצמו בכזב כאיש עסקים ושכנע אותן להעביר לידיו כסף תוך הצגת מצגים כוזבים באשר לתכלית הכסף ולטיב המיזם שבו הכסף מושקע.

השופטת תבור ציינה בגזר הדין כי העבירות והמספרים "מתארים ביובש מסכת מרמה שנמשכה תקופה ארוכה, בין השנים 2013 ועד 2017, והותירה אחריה שורת נפגעות. לא רק בכיסן אלא ביכולתן לתת אמון בבני אדם".

"את חליפת המרמה", כתבה, "התאים הנאשם בדיוק על פי מידותיה של כל מתלוננת תוך ניצול קר של נקודות החולשה שזיהה. לזו שביקשה בטחון כלכלי נתן מראית עין של בטחון, לזו שביקשה בטחון זוגי ייצר מראית עין של עתיד משותף, לזו שביקשה לקדם את עסקיה ייצר מצג כוזב של ניהול עסק משגשג. כל פיסת מידע שמשה למרמה, ידע אודות מגבלות פיזיות, ידע אודות משאלות לב, ידע אודות קושי משפחתי או נפשי, ידע אודות כספי ירושה או כספי ביטוח שהתקבלו – בדבר לא בחל הנאשם כדי להשתמש בו כמכשיר העברת כסף לתחזוק חיי הפאר שסיגל לו".

על פי גזר הדין, באמצעות המתלוננות דנילוב פתח חשבונות בנק, רכש רכבי יוקרה, שילם על מגורים בבית מלון ועוד. "דבר מכל אלו לא נעשה בזכות בעבודתו", נכתב עוד, "אלא רק בהבטחות שווא ומתק שפתיים וכאשר זה לא עזר החל לאיים על המתלוננות. על אחת המתלוננות, שגילתה שדנילוב נשוי, איים שבמידה ותדבר עם אשתו 'תהיי בבעיה גדולה מאוד ואני אפגע בך בצורה הכי קשה שיש'. בשלב מאוחר יותר אף איים עליה עם חפץ שנחזה להיות אקדח. על מתלוננת נוספת, שגילתה את מעשי המרמה שלו, איים שיעורר סערה במקום עבודתה ובמידה ולא תעביר לו כסף נוסף, יפיץ תמונות אינטימיות שלה".

על אף שהנאשם השתמש בחלק מהמתלוננות על מנת לבצע עבירות מרמה במתלוננות אחרות, תוך העברת כספים מאחת לשנייה ושימוש במסמכים שונים בחתימתן, בית המשפט קבע כי מדובר באירועים נפרדים, שהרי מאחורי כל אחד מהמעשים עומדת מחשבה אחרת ותוכנית מרמה שנרקמה עבור כל מתלוננת.

בנוסף, קבעה השופטת תבור כי "הנאשם לא קיבל אחריות למעשיו, לא במילים ולא במעשים. הנאשם לא הביע חרטה, לא התנצל ולא עשה דבר כדי להשיב סכומי כסף למתלוננות. הגם שהוא יודע מה עוצמת הפגיעות שפגע ולמרות הצהרות שונות לאורם השנים, לא נעשה דבר כדי לכפר על המרמה ונזקיה".
_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נעה תבור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות