28 חודשי מאסר לנאשם שדקר אחר שהעיר לו על חניה

תושב הצפון נידון לעונש מאסר לאחר שהורשע כי דקר 6 פעמים אדם שהעיר לו על צורת החניה שלו וגם התיז עליו גז מדמיע. הקורבן יפוצה ב-10 אלף שקל. ביהמ"ש: "אין הצדקה לרמת האלימות"
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, גזר 28 חודשי מאסר על תושב הצפון, שהורשע בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ותקיפה, לאחר שדקר אדם שש פעמים והתיז עליו גז מדמיע, רק בגלל שהוא העיר לו על צורת החנייה שלו. השופט פיש, הורה לנאשם, לשלם למתלונן פיצוי של 10 אלפים שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, בין המתלונן לנאשם קיימת היכרות מוקדמת. לפני כשנה, החנה הנאשם את רכבו מחוץ למסעדה מקומית באופן שחסם נתיב נסיעה בכביש מרכזי בבית ג'אן. המתלונן שעבר במקום עם רכבו עצר באמצע הכביש, יצא מרכבו וניגש לרכבו של הנאשם. המתלונן פתח את הדלת והתיישב לצדו של הנאשם ללא רשותו.

בין השניים, כך לפי האישום, התפתח דין ודברים, המתלונן יצא מן הרכב ועמד בסמוך לו על הכביש. אחיינו של המתלונן ששמע צעקות מהרכב של המתלונן, נעמד בסמוך למתלונן על הכביש. כעבור כמה רגעים יצא הנאשם מרכבו כשבידו האחת גז פלפל ובידו השנייה אחז חפץ חד הנראה כסכין או דוקרן. הנאשם ניגש למתלונן ולעמיר וריסס לעברם גז פלפל והם נפגעו בעיניהם.

המתלונן הלך הצידה בשל הפגיעה בעיניו כשהוא מתקשה לראות מפאת הפגיעה של הגז ואז התקרב אליו הנאשם ודקר אותו באמצעות החפץ החד 6 דקירות בפלג גופו העליון. המתלונן התמוטט על הקרקע ואנשים שהיו במקום הזעיקו אמבולנס. במהלך האירוע נגרם לנאשם חתך בידו השמאלית בעוד שלמתלונן נגרמו חבלות חמורות: 3 דקירות בפלג גופו העליון. בנוסף, נגרמו לו כוויות קלות בעיניים והוא פונה לבית החולים ואושפז משך יומיים.

השופט פיש, הדגיש בגזר הדין, כי הערכים המוגנים שנפגעו היו שלמות הגוף ושמירה על הסדר הציבורי. "הפגיעה בערכים אלה", כתב, "הייתה מהותית כאשר המתלונן נדקר מספר רב יחסית של פעמים והאירוע התרחש במקום ציבורי, למעשה באמצע הכביש בכפר".

"עם זאת", הוסיף השופט, "לא מדובר באירוע מתוכנן אלא בהיתקלות רגעית שהידרדרה לאלימות קשה. גם אם אניח שהנאשם נפגע בידיו בעודו ברכבו, אין הצדקה לרמת האלימות שהפעיל בהמשך, כך שחלקו היחסי של הנאשם בביצוע העבירות היה מוחלט. כמו כן, כתוצאה מהשימוש בנשק קר היה צפוי להיגרם נזק משמעותי ואכן נגרם נזק ברמה שאינה מבוטלת, יצוין למען הסדר כי חלק מהדקירות היו שטחיות. כאמור, הסיבות שהביאו את הנאשם לבצע את העבירה אינן מוצדקות והנאשם היה צריך להבין את הפסול במעשיו ולהימנע מהם".

__________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל פיש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות