עו"ד יעקב שקלאר עתר לביהמ"ש העליון לשינוי מדיניות המעצרים בעבירות הקנאביס

בעתירה עקרונית שהגיש עו"ד שקלאר הוא מבקש כי ביהמ"ש העליון יורה על ביטול עילת המסוכנות בעבירות קנאביס וכי מדובר בסם שאינו מסוכן מאחר ותוך מספר חודשים הוא יימכר לכל אדם בחנויות ייעודיות
אייל חן |
עו"ד יעקב שקלאר

לבית המשפט העליון הוגשה בקשת רשות ערר, על ידי עורך דין יעקב שקלאר, בשם מרשו, צעיר בן 20, שמזה ארבעה חודשים שוהה במעצר בית, לאחר שמכר מריחואנה דרך הטלגראס. בעתירה העקרונית אותה הגיש עו"ד שקלאר הוא מבקש כי בית המשפט העליון יורה על ביטול עילת המסוכנות בעבירות קנאביס, על הפסקת מעצר סוחרי קנאביס עד תום ההליכים ועל קביעה כי קנאביס אינו סם מסוכן, מאחר ובתוך מספר חודשים הקנאביס יימכר לכל אדם בחנויות ייעודיות.

מדובר בצעיר כבן 20, שנעצר ושהה במעצר במשך 12 ימים, עד ששוחרר עם הגשתו של כתב אישום בסחר בקנאביס. על פי כתב האישום, הנאשם מכר במספר הזדמנויות ברשת ה״טלגראס״ כמויות מזעריות של קנאביס. בהחלטת השחרור קבע השופט עידו כפכפי כי מדובר למעשה בתיווך, שכן הסמים אינם של המבקש ואף הכסף אינו שלו, והוא למעשה שליח.

בבקשה אותה הגיש לבית משפט העליון, ציין עו"ד שקלאר כי מרשו, לאחר שחרורו מהצבא, חיפש עבודה בזמן הקורונה כשליח פיצה, אלא שמצא עבודה כשליח בטלגראס – ועסק בזה זמן קצר בלבד, עד שנתפס ונכלא וסבל מפוסט טראומה קשה ומאז שוהה במעצר בית מלא מזה כארבעה חודשים ללא תכלית ראויה וללא מידתיות.

כעת עו"ד שקלאר סומך ידיו על מסקנות הועדה הבינמשרדית שקבעה כי קנאביס אינו מסוכן יותר מאלכוהול וסיגריות והכרזת שר המשפטים ניסינקורן, על כי בתוך מספר חודשים הקנאביס ימכר לכל דיכפין בחנויות ייעודיות ומבקש כי בית המשפט יורה על ביטול עילת המסוכנות בעבירות קנאביס ולהפסיק לעצור סוחרי קנאביס עד תום ההליכים ולקבוע כי קנאביס אינו סם מסוכן.

עו״ד יעקב שקלאר. עתירה עקרונית

"איננו מתבססים כעת על המצב במדינות נאורות מפותחות אחרות ומתקדמות מישראל, איננו מתבססים כעת על חוות דעתם של בכירים ומנהיגים עולמיים. איננו מתבססים על חוות דעת פרטיות, הקובעות כי קנאביס אינו מסוכן יותר מאלכוהול או סיגריות, אלא אנו מתבססים על דבר המדינה מפי מוסדותיה, יותר נכון מפי משרד המשפטים עצמו – ועדה שהוסמכה והמלצותיה מקובלות על ידי מפלגות השלטון", כתב עורך דין שקלאר בבקשת הערר.

עו"ד שקלאר הוסיף: "ועדה זאת היא ועדה של המדינה והיא קבעה כפי שפירטנו, כי קנאביס אינו מסוכו יותר מאלכוהול וסיגריות. בהינתן שזהו המצב, הרי שקביעה זו מחייבת את המדינה לשנות את מדיניות המעצרים האנכרוניסטית, הפוגענית, המיושנת, חסרת ההיגיון, ואת כל הפרדיגמות והכותרות והסיסמאות והקונספציות השגויות שהשתלטו על השיח המשפטי בכל הנוגע לקנאביס, בחוסר אבחנה גמור ואף חסר היגיון".

לאתר יעקב שקלאר, עורך דין פלילי

_____________________________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות