פרשת טומשין מזעזעת את השלטון המקומי: שורת מעצרי בכירים ונבחרי ציבור החשודים בשוחד

לאחר מספר חודשי חקירה אינטנסיביים, עצרה היום המשטרה את הבעלים ואת המנכ"ל של רשת החינוך, כמו גם שורה ארוכה של בכירים ונבחרי ציבור ברשויות השונות. החשד – שוחד תמורת קבלת זכיונות להפעלת מוסדות חינוך
ציון חן |
שמואל טומשין, בעל רשת התיכונים, הצהרונים והקייטנות הנושאת את שמו

שמואל טומשין, הבעלים של רשת מוסדות החינוך הקרויה על שמו, ומנכל הרשת גד מלוביצקי, נעצרו לתשעה ימים בחשד ששיחדו ראשי מועצות שיבחרו בהם לקבל זכיונות על הפעלת מוסדות חינוך. לאחר מספר חודשי חקירה סמויה, בוצעו היום בבוקר שורת מעצרים מהדהדים. בין החשודים שנעצרו ישנם נבחרי ציבור, ראשי רשויות מקומיות ובכירים ברשויות. העצורים חשודים כי קיבלו שוחד בכוונה להטות מכרזים לטובת רשת החינוך 'טומשין', שתקבל את המכרז להפעלת מוסדות החינוך ברשויות שלהם.

"על מנת לקדם את מטרותיה של רשת החינוך 'טומשין', נקטו הבעלים, המנכל ובכירי המועצות, כולם איש עפי חלקו, בהתנהגות פסולה המקבלת בתוכה אלמנטים של שוחד בכסף ובשווה כסף ובדרכים נוספות", הסבירו היום במשטרה, "כל אימת שנדון עניינה של רשת 'טומשין', אותרה באותה המועצה התנהלות פסולה לכאורה. נדמה כי הרשת, חלק מבעליה וחלק מעובדיה, נוקטים בכל דרך אפשרית על מנת לקדם את האינטרסים הכלכליים שלה".

אל אולם המעצרים בראשון לציון הובאו היום בין שאר העצורים גם שמואל טומשין (60) מראשון לציון, המייסד והבעלים של רשת החינוך המוכרת בארץ. איתו נעצר גם המנכל שלו, גד מלוביצקי (46) מנס ציונה. המשטרה אמרה הערב בבית המשפט "טומשין הוא החשוד המרכזי, אך למלוביצקי יש חלק ניכר". מעצרם של השניים הוארך בתשעה ימים, וביהמש דחה את בקשת טומשין להטיל צו איסור פרסום על שמו.

המשטרה ביצעה חיפושים בבתים ובמשרדי חברת 'טומשין', ולקחה עימם חומר רב ומחשבים. עוד נעצרו, ראש המועצה המקומית ערערה שבנגב נאיף אבו-עראר (60), וסגנו, עלי אבוגויד (67). מעצרם הוארך בשבעה ימים. כל העצורים חשודים במעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

מהמשטרה נמסר: "מטרת החקירה היא לחזק את שלטון החוק בדרגי השלטון המקומי. על פי החשד, העצורים, כל אחד על פי חלקו ותפקידו, פעלו לכאורה על מנת לקדם מכרזים שבאחריות הרשויות המקומיות בתמורה ללקיחת טובות הנאה שוות כסף וזאת לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את סגן ראש מועצת באר יעקב, נועם ששון, מסר: "למרשי אין כל קשר לחשדות שהוצגו. לא הייתה ביכולתו להשפיע על שום מכרז והוא אף מנע מעצמו כל פעילות בכל נושא בהסדר ניגוד העניינים, עליו הצהיר מראש כדי שלא יהיה ולו בדל של טענה כלפיו. אני מאמין כי בהמשך הדרך יתברר שלא היה כל בסיס למעצר שבוצע היום. כבר הוסרו מעל הפרק בזמן קצר חשדות של שוחד והלבנת הון, וכעת נותר החשד לגבי קבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים, ואנו נראה שגם לכך אין כל בסיס".

_________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%91%d7%a1%d7%a8%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%a7

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות