אישום: מזכירת הקיבוץ גנבה 1.2 מיליון שקל

תושבת יגור נאשמת כי תיאמה עבודות שיפוץ לחברים ושלשלה את הכספים לכיסה תוך שהיא מחייבת את הקיבוץ עצמו. הפרקליטות: "ניצלה את תפקידה ואת האמון שניתן בה לאורך שנים ארוכות"
מעיין לביא |
טענה שלא ידעה כמה כסף הופקד. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית משפט השלום בחיפה, הוגש כתב אישום נגד תושבת קיבוץ יגור ולפיו, במסגרת עבודתה כמזכירה בקיבוץ קיבלה במרמה מחברי הקיבוץ סכומי כסף משמעותיים וגרמה להפסד כספי בסכום של מעל מיליון שקלים לקיבוץ.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2012 עד 2017 במסגרת עבודתה של הנאשמת כמזכירה בענף הבניין במזכירות הקיבוץ, נהגה הנאשמת להציע לחברי הקיבוץ, אשר בקשו לשפץ את בתיהם או לרכוש אביזרים או כלים סניטריים לבתיהם, לבצע את הרכישה מספקים אשר עובדים מול מחלקת הבניין, באמצעות תשלום במזומן בלבד. הנאשמת הציגה בפני הרוכשים מצג כוזב לפיו אם ימסרו לידיה סכומי כסף במזומן, הם יזכו להנחות משמעותיות. את הכסף המזומן ששילמו לידיה לא העבירה לספקים ושלשלה לכיסה.

במקום להעביר את הכספים לספקים, הנאשמת העבירה את החשבוניות שהוצאו על ידי הספקים לתשלום במחלקת החשבונות של הקיבוץ, על מנת שהקיבוץ ישלם לספקים את סכומי הרכישות. כל זאת עשתה הנאשמת במטרה לרמות ולהסתיר את גניבת הכספים על ידה.

בעקבות מעשיה של הנאשמת שילם הקיבוץ לספקים עבור הציוד שסופק לרוכשים סכום מצטבר של 1.2 מיליון שקלים. בנוסף נמנעה הנאשמת מלדווח על הכספים לרשויות המס, ובהתאם לכך הואשמה גם בעבירות על פקודת מס הכנסה.

"הנאשמת", נכתב בכתב האישום, "קבלה במרמה או בגנבה מהרוכשים במהלך התקופה הרלוונטית, סכומי כסף במזומן המצטברים לסכום של כ-600 אלף שקלים וזאת בנסיבות מחמירות המתבטאות בהיקף הסכומים, בריבוי המקרים, ובניצול תפקידה והאמון שניתן בה לאורך שנים ארוכות בביצוע המעשים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות