ביהמ"ש הורה על תיקון כתב האישום נגד רה"מ

שופטי המחוזי בירושלים קיבלו באופן חלקי את בקשת סנגוריו של נתניהו והורה לפרקליטות להפריד בינו לבין בני משפחתו בפירוט האישומים. יחד עם זאת נדחו טענותיו לביטול ההליך בשל פגמים שנפלו בהליכי החסינות
מעיין לביא |
רה"מ בנימין נתניהו ויועציו בדיון
נתניהו וסנגוריו בביהמ"ש המחוזי בירושלים, מאי 2020. צילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זכה אתמול לכמה רגעי נחת כאשר שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, קיבלו חלקית את בקשת עורכי דינו נתניהו והורו לפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000 ולהפריד בין נתניהו ובני משפחתו בפירוט האישומים. טענותיו לביטול כתב האישום בשל פגמים שנפלו בהליכי החסינות – נדחו. כתב האישום המתוקן יוגש בתוף כשבועיים ובאמצע חודש ינואר יתקיים דיון בנוכחות הנאשמים.

בהחלטת השופטים, הודגש כי יש לעשות הפרדה בכתב האישום בין הנאשם נתניהו לבין בני משפחתו, שאינם נאשמים, הן בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה'מתן' שניתן, על פי הנטען, לכל אחד מהם, "ככל שטענת המאשימה, בסעיפים השונים של כתב האישום, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם, עליה לציין זאת מפורש בכתב האישום", נכתב בהחלטה. החלטה דומה ניתנה גם בעניינם של בני הזוג אלוביץ והשופטים הורו להפריד בין הפעולות המיוחסות לשאול אלוביץ' לבין אלה המיוחסות לזוגתו איריס.

השופטים ביקשו עוד מהפרקליטות למסור את פירוט טובות ההנאה, שעל פי הנטען ניתנו ונלקחו כשוחד בתיק 4000, וכן מתי בדיוק ניתנו. "יש לפרט", נכתב בהחלטה, "ככל שהדבר ידוע למאשימה, באמצעות מי פעלו הצדדים. בתוך כך, אין מקום להכללות והיעדר פירוט תחת ביטויים כ'בין היתר', 'לרבות', 'דרישות משמעותיות', 'פרשות שונות', 'עובדים אחרים' ללא פירוט וכיוצא בזה".

בית המשפט לא קיבל את בקשת נתניהו לבטל את כתב האישום בשל פגמים שנפלו, כביכול, בהליך בקשת החסינות שלו. כזכור נתניהו טען כי היועמ"ש, אביחי מנדלבליט לא מסר עותק מכתב האישום ליו"ר ועדת הכנסת, אלא רק לנתניהו עצמו וליו"ר הכנסת. "בנסיבות העניין", נכתב בהחלטה שניתנה, "מסקנתנו היא כי לא קמה עילה לביטול כתב האישום. זאת משלא מצאנו כי כתוצאה מאי מסירת עותק כתב האישום ליו"ר הוועדה, נפגעו זכויותיו של הנאשם בדרך כלשהי".

מהפרקליטות נמסר בתגובה להחלטה: "בית המשפט דחה את בקשת נאשם 1, רה"מ נתניהו, לביטול כתב האישום בשל פגמים שנפלו בהליכים הנוגעים לחסינות הדיונית, וקבע כי זכויותיו של הנאשם לא נפגעו בדרך כלשהי בהליך. על פי ההחלטה, משבחר הנאשם לוותר על בקשתו לחסינות, אין כל מקום להשיב כעת את הגלגל לאחור ולבטל את כתב האישום. כמו כן, בית המשפט קבע כי לא נפל פגם בניסוח האישום השלישי (1000). לעניין האישום הראשון, בית המשפט הורה לתקן מספר תיקונים בכתב האישום, והם ייעשו על פי החלטת בית המשפט. יוזכר, כי מועד הדיון במענה לכתב האישום נותר על כנו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות