צו מניעה נגד חברת תן ביס: התערבות בהתארגנות העובדים

בית הדין האזורי לעבודה קבע כי על החברה להימנע מהתערב בהתארגנות השליחים המועסקים אצלה ואסר על כינוס פורום פנימי שהקימה לצורך הידברות עם העובדים: "יש לוודא כי לא מתבצעת השפעה בלתי הוגנת באופן ישיר או עקיף"
דנה לווינסקי |
שליחים של תן ביס, צילום: פלאש 90

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בת"א, הדס יהלום, העניק צו מניעה נגד חברת תן-ביס, בגין התערבות אסורה בהתארגנות שליחיה בהסתדרות. בית הדין הורה לתן ביס לחדול מלהפעיל "פורום עובדים פנימי" שמוצג בפני העובדים כחלופה להתאגדות. ביה"ד נתן צו מניעה גם נגד התערבות פסולה של מנהלים בכירים בחברה, אשר נתפסו מפקחים על החתמה של עובדי החברה על טופסי ביטול חברות.

הדיון עצמו התקיים לדרישת ההסתדרות שהגישה בקשה דחופה לעצור את התערבותה הבוטה והאסורה של תן-ביס בהתארגנות עובדיה בהסתדרות, שהוכרזה בתחילת חודש אוקטובר. בית הדין, קבע לבקשת ההסתדרות כי על הנהלת חברת המשלוחים תן-ביס להימנע מלהתערב בהתאגדות עובדיה באמצעות הנהלתה הבכירה, לאחר שהוכח כי מנהלים בחברה פיקחו מקרוב על החתמת עובדים על טופסי ביטול ההצטרפות להסתדרות.

ההחלטה קובעת כי הנהלת תן-ביס "נדרשת לחדד את הנחיותיה לדרג המנהלים בחברה על מנת לוודא כי לא מתבצעת השפעה בלתי הוגנת על העובדים בנוגע להתארגנות, באופן ישיר או עקיף".

בהחלטה, שניתנה על ידי השופטת יהלום, ניתן גם צו נגד הנהלת תן-ביס המורה לה שלא לכנס את ה"פורום הפנימי" שכונה "פורום סקובר", עד למתן פסק דין בהליך העיקרי בתיק. ההנהלה יזמה את הקמת הפורום בסמוך לתחילת ההתאגדות, כביכול לצורך "קידום ערוץ הידברות בינה לבין העובדים", אולם בפני בית הדין הוכח שהפורום שאינו אלא ניסיון של ההנהלה להציג בפני העובדים אלטרנטיבה להתאגדות, שנועדה "לייתר את ההתארגנות" ולהחליפה.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת הדס יהלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות