הנהג השיכור שדרס את הילד אילון-שלו אמסלם הורשע בהמתה בקלות דעת

אלי בר זכאי, הנהג השיכור שדרס את הילד אילון שלו אמסלם ופצע את חברו ואז ניסה לטשטש עדויות, הורשע בבית המשפט בהריגה בקלות דעת
מעיין לביא |
קובי ודקלה אמסלם, הוריו של הילד אילון-שלו אמסלם ז"ל. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, הרשיע את אלי בר זכאי בהמתה בקלות דעת של אילון-שלו אמסלם ז"ל, ופציעת חברו תוך כדי נהיגה בשכרות. השופט שגיא גם הרשיע את בר זכאי בניסיון השמדת ראיה ושיבוש הליכים. כזכור, לפני כשנתיים דרס בר זכאי את אילון ז"ל וחברו בעת שעמדו על המדרכה בצומת הרחובות ש"י עגנון ואבן גבירול בתל אביב. השופט שגיא ביטל את עבירת ההריגה, והרשיע בהמתה בקלות דעת.

על פי כתב האישום, בר-זכאי סיכם עם חברו שייסעו מירושלים לבילוי באזור המרכז. הם נסעו לדירת חבר בפתח תקווה, ובדרך רכשו בקבוק וודקה ומשקאות אנרגיה. בדירת החבר שתה בר-זכאי לפחות כוס וחצי מהמשקה, ולאחר מכן תכנן להיפגש עם חבריו במועדון בתל אביב.

בשיחה שערך מאוחר יותר עם חבר, בר זכאי טען כי שתה בקבוק שלם בעצמו. משם עבר בר זכאי לדירה בגבעתיים, וכאשר הוא שתוי דרש מחבריו לעזוב איתו את המקום ולהמשיך למועדון בתל אביב. אולם חבריו דחו את ההצעה, והוא עזב את הדירה בעצבים. חברו, הלל, שראה אותו נכנס לרכב בעודו שתוי, ניסה לשכנעו לנסוע במונית ולא לנהוג ברכב. בשיחה טלפונית שקיימו, בעוד בר זכאי יושב ברכב, הזהיר הלל את הנאשם ואמר לו: "אתה לא תצא לשלוותה, אתה תגיע לשלוותה עם שלילה לכל החיים כפרה עליך".

בר זכאי החליט בכל זאת לנהוג, ונסע ברחוב ש"י עגנון בתל אביב מכיוון מזרח לדרום-מערב, בואך צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן-גבירול בהיותו שיכור, כשהוא מחייג במכשיר הסלולר כדי לשוחח טלפונית עם חברו, ובמקביל מגיע לצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים צורמת, כשהוא "מזגזג" ברכב מצד לצד. עם הגיעו לעקומת הכביש, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך הנאשם ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, באילון ז"ל וחברו שעמדו על המדרכה.

בהכרעת הדין כתב השופט שגיא: ״שני הילדים עשו את שלימדו אותם לאורך השנים – המתינו בסבלנות לאור הירוק שיאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה במעבר החציה, וזאת בעודם עומדים על המדרכה. חרף הזהירות בה נקטו, ובעודם עומדים על המדרכה, הגיח מהסיבוב רכב בו נהג הנאשם, עלה על המדרכה, עקר שניים מעמודי הבטיחות שהותקנו על שפת המדרכה, ופגע בילדים. כתוצאה מהפגיעה הקשה, הוטח הילד אילון שלו-אמסלם ז"ל למרחק של 26 מטרים ומצא את מותו, ואילו חברו, הילד דניאל חכמי נפגע והובהל לבית החולים, כשהוא סובל משברים מרובים וחתכים בחלקי גופו, שם אושפז ונותח.

הילד אילון-שלו אמסלם ז"ל. צילום משפחתי

בית המשפט מצא כי הגרסאות השונות שמסר הנאשם עומדות בסתירה חזיתית לכלל הראיות שהוגשו, וקבע כי קו ההתנהלות הפסול שאפיין את הנאשם לפני התאונה, במהלכה, ומיד בסמוך לאחריה, המשיך באופן ישיר גם במסגרת ההליך המשפטי בעניינו, עת מסר הנאשם עדות כוזבת בבית המשפט״.

כמו כן, הוכח כי מיד לאחר התאונה החל הנאשם בביצוע שורת פעולות, שכל מטרתן הייתה למלט את עצמו מלשאת באחריות על מעשיו, עת ניסה לשתות כמות מרובה של מים במטרה לשבש את בדיקת השכרות; "תדרך" את חברו למסור עדות לפיה לא שתו אלכוהול; ומחק את היישומון שהקליט את שיחותיו השונות עם אחיו וחבריו לפני, במהלך ולאחר התאונה, והכל במטרה למנוע מחוקרי המשטרה להיחשף לשיחות שהכילו תכנים המלמדים על צריכת אלכוהול.

בסיום הכרעת הדין אמר השופט שגיא בקול חנוק: "אילון בן ה-13 עשה כל שצריך כהולך רגל, עת המתין בסבלנות למופע אור ירוק ברמזור בעודו על המדרכה, ופתיל חייו נגדע באופן הטרגי ביותר שניתן להעלות על הדעת. נגדע, אך ורק כי הנאשם החליט שהוא "חייב" לשתות, "חייב" לבלות, "חייב" לעלות על ההגה, ו"חייב" לנהוג במהירות פרועה, משל הגעה למועדון "שלוותה" תוך דקות ספורות עם רכבו הייתה בגדר צורך חיוני ודחוף שאין לדחותו. כך, באבחה אחת, הותיר הנאשם משפחה כואבת שאינה יודעת מזור, וילד נוסף – דניאל, שנפגע בתאונה, וספק אם מראה חברו הטוב שנהרג לנגד עיניו יניח לנפשו כל חייו״.
_______________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות