המשנה ליועמ"ש לאולמות האירועים: אל תפקידו צ'קים אם האירוע לא התקיים

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מבקש מבעלי האולמות לא להפקיד צ'קים של לקוחות שהארוע שלהם לא התקיים, והדגיש כי העובדה שבעל אולם מחזיק אמצעי תשלום כגון צ'קים אינה מעניקה לגיטימציה להשתמש בו
נעמה כהן |
חופה וצילום של חוף ים בירושלים. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בעקבות משבר הקורונה, גם אולמות האירועים נקלעו למשבר כלכלי קשה. במקביל, גם הזוגות שרצו לקיים את האירוע נפגעו לא פחות, בעיקר כאשר התברר שחלק מבעלי האולמות מפקידים את הצ'קים שניתנו להם למרות שהאירוע לא התקיים. היום פנה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ לבעלי האולמות, והמליץ להגיע להסכמות עם לקוחות, שהזמינו אירועים שלא קוימו עקב התפשטות נגיף הקורונה. במכתב, שנשלח להתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים על דעתו של קמיניץ, נכתב כי על בעלי אולמות להגיע לפתרונות מאוזנים והוגנים לשני הצדדים, ולא להפקיד צ'קים של לקוחות שהזמינו אירועים שלא התקיימו לבסוף בשל משבר הקורונה.

מפניות רבות, שהתקבלו במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים וכן ברשות להגנת הצרכן ובמועצה לצרכנות, התגלה כי ישנם מקרים שבהם בעלי אולמות אירועים הפקידו צ'קים דחויים עבור אירועים, שבסופו של יום לא נערכו בשל משבר הקורונה, ואף מוסיפים להחזיק בצ'קים של לקוחות מתוך כוונה לפרוע אותם כאשר יגיע זמן פירעונם בעתיד, חרף העובדה שהאירוע לא התקיים.

במכתב צויין כי מעשים אלה הם בעייתיים עד מאוד מבחינה משפטית, וכי מוצע לצדדים להגיע להסכמה בדבר המשכו של החוזה, כלומר קיום האירוע במועד ובתנאים שיסוכמו על ידי הצדדים. ואולם, אם אין הסכמה להתאמת החוזה לנסיבות המשתנות, לא יוכלו בעלי האולמות לעשות דין לעצמם ולהפקיד את הצ'קים. במכתב הודגש כי העובדה שבעל אולם מחזיק באמצעי תשלום כלשהו כגון צ'קים, אינה מעניקה לו לגיטימציה להשתמש בו.

עוד נאמר במכתב כי הפקדת צ'קים שניתנו כנגד אירועים שלא התקיימו, בשל נסיבות שאינן תלויות בצדדים, עשויה להיחשב כהתנהגות בחוסר תום לב, ואינה עולה בקנה אחד עם דיני השטרות, שכן האירוע שבגינו ניתן השיק הדחוי לא התקיים. בסיכומו של דבר, במכתב הודגש כי אם לא יגיעו הצדדים להסכמה על קיום האירוע במועד אחר ובתנאים אחרים, ראוי כי לכל הפחות יסכימו על התנאים לסיומו של החוזה בהתאם לזכויותיהם לפי הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות