בעקבות משבר הקורונה, גם אולמות האירועים נקלעו למשבר כלכלי קשה. במקביל, גם הזוגות שרצו לקיים את האירוע נפגעו לא פחות, בעיקר כאשר התברר שחלק מבעלי האולמות מפקידים את הצ'קים שניתנו להם למרות שהאירוע לא התקיים. היום פנה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ לבעלי האולמות, והמליץ להגיע להסכמות עם לקוחות, שהזמינו אירועים שלא קוימו עקב התפשטות נגיף הקורונה. במכתב, שנשלח להתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים על דעתו של קמיניץ, נכתב כי על בעלי אולמות להגיע לפתרונות מאוזנים והוגנים לשני הצדדים, ולא להפקיד צ'קים של לקוחות שהזמינו אירועים שלא התקיימו לבסוף בשל משבר הקורונה.
מפניות רבות, שהתקבלו במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים וכן ברשות להגנת הצרכן ובמועצה לצרכנות, התגלה כי ישנם מקרים שבהם בעלי אולמות אירועים הפקידו צ'קים דחויים עבור אירועים, שבסופו של יום לא נערכו בשל משבר הקורונה, ואף מוסיפים להחזיק בצ'קים של לקוחות מתוך כוונה לפרוע אותם כאשר יגיע זמן פירעונם בעתיד, חרף העובדה שהאירוע לא התקיים.
במכתב צויין כי מעשים אלה הם בעייתיים עד מאוד מבחינה משפטית, וכי מוצע לצדדים להגיע להסכמה בדבר המשכו של החוזה, כלומר קיום האירוע במועד ובתנאים שיסוכמו על ידי הצדדים. ואולם, אם אין הסכמה להתאמת החוזה לנסיבות המשתנות, לא יוכלו בעלי האולמות לעשות דין לעצמם ולהפקיד את הצ'קים. במכתב הודגש כי העובדה שבעל אולם מחזיק באמצעי תשלום כלשהו כגון צ'קים, אינה מעניקה לו לגיטימציה להשתמש בו.
עוד נאמר במכתב כי הפקדת צ'קים שניתנו כנגד אירועים שלא התקיימו, בשל נסיבות שאינן תלויות בצדדים, עשויה להיחשב כהתנהגות בחוסר תום לב, ואינה עולה בקנה אחד עם דיני השטרות, שכן האירוע שבגינו ניתן השיק הדחוי לא התקיים. בסיכומו של דבר, במכתב הודגש כי אם לא יגיעו הצדדים להסכמה על קיום האירוע במועד אחר ובתנאים אחרים, ראוי כי לכל הפחות יסכימו על התנאים לסיומו של החוזה בהתאם לזכויותיהם לפי הדין.