שחרור ראשון בפרשיית "הטורפים ברשת"

שופט ביהמ"ש המחוזי מרכז שחרר היום (ה') את הראשון מבין 34 העצורים בפרשייה שבמסגרתה שוטרת התחזתה לבת 12. בא כוחם של החשודים ששוחררו: "לטעמינו כלל לא בוצעה עבירה. התיק יתרסק בהמשך הדרך"
אייל חן |
עו"ד יעקב שקלאר. טען שאין כלל עבירה
עו"ד יעקב שקלאר

בית המשפט המחוזי מרכז, מפי השופט עידו דרויאן-גמליאל, שחרר היום (יום ה') את הראשון מבין חבורת העצורים הגדולה, 34 במספר, שנעצרו במסגרת פרשייה הנקראת על ידי המשטרה "הטורפים ברשת".

במהלך חקירת תופעת פדופיליה רשתית, עבריינות מין המכוונת לקטינים באינטרנט, יזמה המשטרה את התחזותה של שוטרת בגירה לילדה בת 12.

בחצי השנה האחרונה נכנסה השוטרת לאתר "טוטאל צ'ט", בכינויים ילדותיים שונים, וניהלה בדמותה זו התכתבויות עם הפונים אליה, ופיתתה אותם להצעות והתקשרויות בעלות אופי מיני, פנטזיות, תמונות, שכנועים ואף במקרים מסוימים סחיטתה על ידי אחד מהמעורבים, על מנת שתמשיך ותשתף איתו פעולה. במסגרת זאת נעצרו על ידי משטרת ישראל 34 עצורים והוגשו כנגדם כתבי אישום חמורים בגין נסיון לאינוס, מעשה סדום, מעשים מגונים והטרדות מיניות. במקביל לכתבי האישום הוגשו בקשות למעצר עד תום ההליכים.

עו"ד יעקב שקלאר, סניגורם של שניים מן העצורים, טען כי כלל לא בוצעה עבירה, שכן מדובר בניסיון בלתי צליח, ניסיון לבצע עבירה מוגמרת שאינה ברת ביצוע. כמו כן, טען עו"ד שקלאר כי כל "העבירה" נמצאת בדמיונם של לקוחותיו. אם הם מדמיינים שאכן מדובר בבת 12, הרי שעל פי התביעה הם אשמים, ואם אינם מאמינים לכך, ומשוחחים בצ’ט פיקטיבי שבו משחק תפקידים, נשף מסכות בתיאטרון הפנטזיה, כלשונו של עו"ד שקלאר, אזי מדובר במי שלא בצעו כלל עבירה, שכן לא היסוד הפיזי של העבירה התקיים, ואף לא היסוד הנפשי.

היום כאמור קיבל בית המשפט המחוזי במקרה של העצור הראשון המשוחרר בפרשייה זאת, את טענותיו של עו"ד שקלאר והורה על שחרורו בתנאים מגבילים. הפרקליטות הודיעה כי לא תערער על ההחלטה.

תגובת עו"ד יעקב שקלאר: "אנחנו שמחים על החלטת השחרור. לטעמינו כלל לא בוצעה עבירה. אתר הצ'ט משמש 'מסיבת פורים', או כפי שקראנו לו בבית המשפט, 'תיאטרון הפנטזיה'. כל מי שנכנס לאתרים אלה מתחזה לאדם אחר, והציפיה הסבירה היא שכל השיחות הסקסיות וכל הפנטזיות המיניות מתנהלות בין בגירים. הצגנו בפני בית המשפט המחוזי שחזור של הכניסה לאתר, הדורש התייצגות בגיל שהוא מעל 18 שנים, והצגנו גם את המסכים המופיעים בפני המשתתפים בצ'ט, בהם מופיע הגיל המוצהר".

"כמו כן, מרשיי הודיעו כבר בחקירת המשטרה כי לא האמינו לסוכנת שהיא בת 12. אחד מהם אף קיבלת תמונות אמיתיות שלה. אנו סבורים שהתיק יתרסק בהמשך הדרך. לקוחותינו חסרי כל עבר פלילי, ומצאו שעשוע תמים ולא מזיק משגרת יום באתר הנ"ל ותו לא״.

לאתר עו"ד יעקב שקלאר

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עידו דרויאן-גמליאל

______________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות