בית המשפט הורה לאחד שני הליכי חדלות פירעון

שופט העליון אלכס שטיין קיבל את בקשת עו"ד אורן ליטווין, בא כוחם של בני זוג, לאחד את ההליכים משום שהדבר "יקדם יעילות דיונית וימנע הכרעות סותרות". כן נקבע כי הדיון בתובענות יתקיים בביהמ"ש בתל אביב, חרף התנגדות הממונה
מעיין לביא |
בית המשפט בתל אביב. צילום: ויקיפדיה

שופט בית משפט העליון, אלכס שטיין, אישר את בקשת עו"ד אורן ליטוין בא כוחם של בני זוג, לאחד שני הליכים של הליכי חדלות פרעון. עו"ד ליטוין טען כי מדובר באותו תיק ולכן לא היתה סיבה לפצל אותו לבתי משפט שונים. ביהמ"ש קיבל את עמדת עו"ד ליטוין, והורה על העברת הדיון בתיקים לביהמ"ש בתל אביב, חרף התנגדות הממונה שביקש להעביר את הדיון לביהמ"ש בראשון לציון.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, ציין עו"ד ליטוין כי המבקשים הינם זוג נשוי שהגישו בקשה לצו לפתיחת הליך חדלות פירעון ובבקשה ציינו המבקשים בפרק פרטים האישיים כי שני בני הזוג מגישים בקשה לחדלות פירעון. "ככל הנראה בהיסח הדעת", כתב עו"ד ליטוין, "המדינה פתחה שני הליכים מקבילים למבקשים בשני בתי משפט שונים. האחד בבית המשפט השלום בתל-אביב והשני בבית משפט השלום בראשון".

במסגרת הפניה לביהמ"ש ביקש עו"ד ליטוין להורות על איחוד דיונים מאחר והם עוסקים באותם העובדות בדיוק ביצירת חובות וכן כי איחוד דיונים יביא לחיסכון שיפוטי וחיסכון כספי רב.

עו"ד אורן ליטוין

המדינה לא התנגדה לבקשה והשופט אלכס שטיין, קיבל אותה, לאחר שקבע כי שני ההליכים נסובו על הליכי חדלות פירעון של המבקשים שהינם בני זוג ואיחוד הדיון בתובענות, אשר מעוררות שאלות עובדתיות ומשפטיות זהות, יקדם יעילות דיונית וימנע הכרעות סותרות.

הממונה ביקש להעביר את הדיון בתיקים המאוחדים לבית המשפט השלום בראשון שמועד הדיון בו נקבע לחודש יוני 2022 ואילו בא כוחם של בני הזוג, עו"ד ליטוין, ביקש להעביר לתל אביב שמועד הדיון בו קבוע לאוקטובר 2021 ובכך לחסוך זמן שיפוטי בהליך. ביהמ"ש קיבל את בקשת עו"ד ליטוין והורה על העברת הדיון לביהמ"ש בתל אביב.

_________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלכס שטיין

________________________________________________________________

עו”ד אורן ליטוין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות