על הפרק: תעודת מחוסן לכל מתחסן

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הכריז בהצהרה משותפת עם רה"מ כי מי שיתחסנו יקבלו תעודת מחוסן "כך שיוכלו להסתובב בצורה חופשית". השר הבהיר: "רק כך נוכל להחזיר את המשק לפעילות כלכלית"
דניאל בן חמו |
דרכון, אבל של קורונה

על רקע החיסונים שהגיעו לישראל וצפויים להמשיך ולהגיע בימים הקרובים, הודיע שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המדינה תפעל להעניק תעודת מחוסן לכל מתחסן. "מי שיתחסנו יקבלו תעודת מחוסן, כך שיוכלו להסתובב בצורה חופשית. רק כך נוכל להחזיר את המשק לפעילות כלכלית", אמר השר.

על פי השר, במשרד הבריאות הסתיימו הדיונים על אורך הבידוד הנדרש, והוחלט שבכפוף לשתי בדיקות שליליות יהיה אפשר לצאת מבידוד אחרי עשרה ימים.

"חנוכה עכשיו ואנחנו לפני נס פח שמן נוסף", אמר השר בהצהרתו. "מה שהיה נראה כמו חלום ורוד שאולי נגשים אותו ביוני-יולי מגיע אלינו ממש עכשיו. מעט החיסונים שהיו אמורים להגיע אלינו, גדלו לכמות שתספיק למאות אלפי אזרחים כבר בשבועות הקרובים. בקרוב יגיעו לכאן עוד מיליוני חיסונים. את החיסונים נחלק בצורה יעילה על ידי קופות החולים ובתי החולים אין פריסה טובה יותר מקופות החולים הישראליות. מה שאנחנו רואים כאן זה פרי של עבודה קשה של ראש הממשלה ושלי ושל הצוות המקצועי במשרד הבריאות".

עוד ציין השר כי אנשי המקצוע הם שקובעים את התעדופים וכי תהיה שקיפות מלאה. "עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים לעבור את חנוכה", הוסיף אדלשטיין. "אל תתקהלו, תשמרו על ההנחיות".

בעקבות היוזמה של אדלשטיין על הענקת דרכון בריאותי ירוק למתחסנים ולמחלימים, אמר שר המודיעין אלי כהן כי מדובר "במהלך חשוב לכלכלה, לפתיחת העסקים וחזרה מהירה לשגרה. המתווה של דרכון בריאותי יאפשר פתיחתם של בתי מלון, אולמות תרבות ועסקים נוספים המאופיינים בהתקהלות שטרם נפתחו. זהו צעד חשוב לקראת החזרה לשגרה".

השר אלי כהן יזם וקידם את אפליקציית "פספורט" לחזרה מהירה לשגרה במסגרת צוות שרים בראשותו לבחינת הצורך בהמשך ההסתייעות בכלי השב"כ.

אפליקציית הפספורט הבריאותי נועדה לאתר את כל האוכלוסיות שמחוסנות לנגיף הקורונה, ביניהן ניתן למצוא את האנשים שיחוסנו, בנוסף כל המחלימים, אלה שנבדקו וקיבלו תשובה שלילית ב-72 השעות האחרונות ואנשים שבבדיקתם הסרולוגית נמצאו נוגדני קורונה.

כל אזרח שיוריד את אפליקציית "פספורט" שתושק בקרוב ויציג כי הוא עונה על הקריטריונים, יוכל לנוע בחופשיות, לחזור למקום העבודה ולהיכנס למקומות בילוי, פנאי, תיירות ומסחר ללא הגבלה. כך ניתן יהיה לפתוח מחדש ענפים שלמים ואת כלל העסקים במשק. למי שאין ברשותו טלפון חכם, יוכל להציג פנקס חיסונים בכניסה לאותם עסקים.

על פי ההערכות, כבר בחודש הראשון להשקת האפליקציה, לא יחולו הגבלות על כמיליון ישראלים. הצפי הוא שיותר מחצי מיליון אזרחים יחוסנו בתחילת השנה מדי חודש, ובנוסף לכך יותר מ-300 אלף ישראלים שהחלימו מקורונה, כמו כן בהינתן העובדה שכ-40 אלף ישראלים נבדקים מדי יום, ישנם כ- 120 אלף אזרחים נוספים שיוכלו להציג בדיקה שלילית לקורונה ב-72 שעות אחרונות, בכל רגע נתון. לכל אלה יתווספו אנשים שנמצאו בבדיקתם נוגדנים במסגרת הבדיקה הסרולוגית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות