מנהל מחלקת הנוער לשעבר במכבי חיפה נגד ברקוביץ: "הכפיש אותי בשידור"

יניב כהן, המשמש כיום כחבר בהתאחדות לכדורגל טוען בתביעת דיבה שהגיש לביהמ"ש השלום בת"א כי שחקן העבר טען בשידור כי פוטר ממכבי חיפה בשל אי סדרים: "האמית סיכנו את המשך עבודתי בתחום הספורט"
דניאל בן חמו |
אייל ברקוביץ. צילום: פלאש 90
אייל ברקוביץ. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעת דיבה בסך כחצי מיליון שקלים נגד השדר והכדורגלן לשעבר אייל ברקוביץ. את התביעה הגיש, יניב כהן, מנהל מחלקת הנוער לשעבר במכבי חיפה. כהן טוען שבמהלך תוכנית רדיו ברקוביץ טען כי פוטר ממכבי חיפה בשל אי סדרים.

על פי התביעה, כהן שימש כמנהל מחלקת הנוער במכבי חיפה במשך כ־13 שנה, והינו חבר הועדה המקצועית בהתאחדות לכדורגל וחבר ועדת הנוער בהתאחדות לכדורגל. הוא שיחק עם ברקוביץ במכבי חיפה ובנבחרת הנערים של ישראל ועל פי התביעה, הוא גם היה בקשרי ידידות עם ברקוביץ במשך שנים וברקוביץ עצמו אף הקדיש לו מקום בספרו ״הקוסם״. בחודשים האחרונים, לטענת כהן, בחר ברקוביץ ממניעים פסולים להפעיל נגדו קמפיין אגרסיבי וזדוני במטרה לפגוע בשמו הטוב או במשלח ידו.

בתביעה ציין כהן כי בתוכנית רדיו, בחודש אוגוסט האחרון, במהלך ראיון, אמר ברקוביץ כי "היה איזה מיני בלאגן עם המינוי של יניב כהן בהפועל חיפה דורון…״, כאשר בן שיחו טען כי אולי זה מיני אי הבנה. ברקוביץ הקשה ואמר: ״למה אתה חושב שזה מינוי ראוי על מה העיפו אותו במכבי חיפה?… אתה לא שמעת פה שבתוכניות שלנו במשך חודשים שלמים אנחנו מדברים על אי סדרים במכבי חיפה במחלקת הנוער…", אמר ברקוביץ ותהה מדוע הפועל חיפה שכרו את שירותיו בלי להכיר אותו: "טוב זה נשמע לא רציני יואב שאתה ממנה אנשים שאתה לא מכיר אבל זה זכותך זה העסק שלך אבל… זה ברור שזה לא רציני, אני לא מכיר אחד שיש לו עסק שממנה אנשים מעבודה בעסק מבלי שהוא ראה או שמע אותם או דיבר איתם…".

כהן ציין בתביעה כי אמירות הללו מהוות לשון הרע אשר פרסומם פגע ופוגע בתובע, סיכן את המשך עבודתו בתחום הספורט, שכן הוא מכהן כיום בתפקיד ניהולי בכיר מאוד (מנהל טכני) בקבוצת הכדורגל של הפועל חיפה. "ללשון הרע לא הייתה שום הצדקה שבעולם, היא היוותה התקפה פרועה ומרושעת של ברקוביץ על התובע, מתוך מגמה ברורה לגרום לו נזק מרבי, כפי שאכן קרה", נכתב בתביעה.

לתביעה עדיין לא הוגש כתב הגנה, אולם פרקליטו של ברקוביץ, בתגובה למכתב ההתראה לפני תביעה, דחה את הדברים וטען כי כהן אינו מוכיח את הטענות ודווקא כהן הוא זה שמשתלח בברקוביץ על עניין ציבורי לגיטימי, אי הסדרים במחלקת הנוער במכבי חיפה ואף פורסם כי הקבוצה שכרה חברת חקירות לבדיקת מחלקת הנוער. עוד צוין כי דברי ברקוביץ חוסים תחת הגנת אמת בפרסום ותום הלב וכל מה שנאמר היה אמת.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות