דייל נתן לאיש עסקים כניסה למאגר מידע פרטי של לקוחות חברת התעופה

הרשות להגנת הפרטיות סיימה חקירה מטרידה מאוד, בעקבות דיווח של חברת תעופה על אחד מהדיילים שלה שאפשר לאיש עסקים גישה למאגר מידע, הכולל מידע אישי על ישראליים שטסו בשנים האחרונות לחו"ל
נעמה כהן |
דרכון ישראלי ישראל

הרשות להגנת הפרטיות סיימה חקירה בעניינם של עובד חברת תעופה ואיש עסקים, שעל פי החשד פגעו בפרטיותם של אלפי ישראלים שטסו בשנים האחרונות לחו"ל, בכך שמידע רגיש עליהם היה גלוי לאיש העסקים. התיק הועבר למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לצורך עיון וקבלת החלטה.

בעקבות תלונה של חברת תעופה החלה חקירה פלילית ברשות להגנת הפרטיות, שהתמקדה במעשיהם של עובד חברת תעופה ואיש עסקים אשר הביאו לכך שמידע רגיש אודות לקוחות החברה היה גלוי בפני איש העסקים. מדובר במעשים הנוגעים למאגר מידע שבבעלות החברה, ונועד לשמש את הדיילים לצורך עבודתם.

לפי החשד, החשוד, דייל בכיר בחברת התעופה, מסר את פרטי ההזדהות שלו לחשוד אחר שהינו בעל עסק בתחום התעופה, דבר שאפשר לבעל העסק לגשת למאגר המידע שנועד לדיילים ולצפות בפרטים אישיים רגישים אודות לקוחות החברה. הפרטים כללו מידע רפואי של לקוחות, מידע אודות טיסות של לקוחות VIP, מידע אודות לקוחות אשר הינם בעלי קילומטרז' טיסה גבוה (milage) ועוד.

מהחקירה שניהלה הרשות עלה כי במשך שנים נהג הדייל למסור לבעל העסק את פרטי ההזדהות שלו, כדי שיוכל לגשת למאגר המידע ולעשות בו שימוש. כשפרטי ההזדהות השתנו בשל מדיניות אבטחת המידע של חברת התעופה, נהג הדייל לשלוח את הפרטים המעודכנים לבעל העסק.

חברת התעופה היא היא שדיווחה לרשות להגנת הפרטיות על החשד 0,וזאת בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע"ז-2017.

בעקבות המקרה, ברשות להגנת הפרטיות אומרים כי גם מאגרי המידע המנוהלים על ידי גורמים פרטיים כעסקים וחברות, מכילים מידע מהרגישים והאישיים ביותר. מנהלים ועובדים צריכים לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור למידע המופקד בידם ולזכור כי שימוש במידע למטרות חורגות, פרטיות או אחרות, מנוגד לדין, בין אם נעשה למטרות רווח ובין אם לאו. מסירת הרשאות גישה למי שאינו מורשה לכך ושימוש לא מורשה במידע למטרות זרות, הם עבירה מסוג פשע, אשר העונש בצידה הינו עד חמש שנות מאסר בגין פגיעה בפרטיות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות