הורשע בפריצה – ביהמ"ש הסתפק בשל"צ

ביהמ"ש השלום בפ"ת הטיל 250 שעות של"צ בלבד על גבר בן 36 שהורשע על פי הודאתו ב-2 עבירות של פריצה וגניבה. בכך קיבל השופט את עמדת באת כוחו של הנאשם, עו"ד סיוון כהן, להסתפק בעונש קל בשל ההליך השיקומי שעבר
רונן לוי |
השופטת גיבשה דעה? אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, עודד מורנו הסתפק ב-250 שעות של"צ (שירות לתועלת הציבור) על גבר בן 36, שהורשע על פי הודאתו בביצוע שתי עבירות של התפרצות למגורים, ועבירה של גניבה. השופט קיבל את בקשת עו"ד סיוון כהן להסתפק בשל"צ לאור ההליך השיקומי המרשים שעבר. "הדין נמצא עם ההגנה, הנאשם הצליח למצוא את הכוחות העצומים הנדרשים על מנת לצלוח את ההליך השיקומי ואין המדובר בדבר של מה בכך", כתב השופט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, המדובר הוא בשני אירועים, בהם התפרץ הנאשם לבתיהם של שני מתלוננים שונים, כאשר באחד מן הבתים נטל לידו תליון מזהב בצורת צלב, קופסה שבתוכה היו 13 עגילים מזהב, שני צמידים השייכים למתלונן וסך כולל של 1,120 שקלים.

בטיעונים לעונש נטען על ידי התביעה כי מתחם העונש נע בין 12 חודשים ל- 24 חודשי מאסר לצד ענישה נלווית לכל אחד מהאישומים. עוד נטען, כי לחובת הנאשם 4 הרשעות קודמות בעבירות רכוש רבות, שונות ומגוונות וכי במסגרת הרשעותיו הקודמות נתן הנאשם את הדין על 48 תיקים פליליים. אולם, בשל התהליך שעבר הם עתרו ל-9 חודשי עבודות שירות.

עו"ד סיוון כהן

מנגד הסנגורית עו"ד סיוון כהן, הדגישה את ההליך השיקומי טיפולי שעבר הנאשם. "מדובר בנאשם שאף אחד לא נתן בו אמון, שהוא יכול להירתם להליך כזה ואחרי שהוגשה חוות דעת פרטית מטעמנו, שירות המבחן גם נרתם לתהליך והיום אנו נמצאים לאחר שלוש שנים שהנאשם הזה פסע צעד אחר צעד בדרך שיקומית מרשימה, ראויה להערכה", אמרה עו"ד כהן והוסיפה: "לא בכדי שירות המבחן נתן את המלצתו כפי שנרשמה. אנו סבורים שלמעשה יש מקום לסטות לקולא ממתחם העונש ההולם מטעמי שיקום".

השופט מורנו, קיבל את עמדת הסנגורית והסתפק לבסוף בעבודות של"צ ובפיצוי למתלוננים. השופט קבע כי יש לחרוג בתיק זה משיקולי שיקום. "בענייננו", כתב בהחלטתו, "סבורני כי הדין נמצא עם ההגנה ובקשתה לאמץ את המלצות שירות המבחן ככתבן וכלשונן. אין המדובר בסיכוי של ממש, אלא בהליך טיפולי שקרם עור וגידים ובית המשפט מברך את הנאשם על כך שהוא הצליח למצוא את הכוחות העצומים הנדרשים על מנת לצלוח את ההליך השיקומי והקהילה הטיפולית, שכן אין המדובר בדבר של מה בכך".

השופט מורנו הוסיף: "סבורני כי זה המקרה המובהק בו על בית המשפט להעדיף את שיקולי השיקום ולקבוע את עונשו של הנאשם לפי שיקולי שיקומו".

לאתר משרד עו"ד סיוון כהן ושות'

____________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עודד מורנו

____________________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות