נפגעי העבירה בתיק הרב ברלנד מתנגדים לעסקת הטיעון המתגבשת – מאיימים בפניה לבג״צ

על רקע המשא ומתן בין המדינה לבין פרקליטי ראש ישיבת "שובו בנים" שהואשם בעושק ובקבלת דבר במרמה, פנה עו"ד יעקב שקלאר, בא כוחם של נפגעי העבירה ליועמ"ש בדרישה לביטול הסכם הטיעון: "הפרקליטות נפלה בפח"
נעמה כהן |
עו"ד יעקב שקלאר

בעקבות המשא ומתן להסדר טיעון בין המדינה והרב אליעזר ברלנד, ראש ישיבת "שובו בנים", שהואשם בעושק וקבלת דבר במרמה, לאחר שהבטיח החלמה ממחלות קשות וחשוכות מרפא, פנה עו"ד יעקב שקלאר, בא כוחם של נפגעי העבירה ליועמ"ש ולפרקליט מחוז ירושלים במכתב דרישה לביטול הסכם הטיעון ובו הביע את התנגדותם הנחרצת להסכם.

במכתבו מציין עו"ד שקלאר כי יש לעצור את עסקת הטיעון המגוחכת הקורמת עור וגידים בימים אלה, שעיקרה עונש מאסר אבסורדי של 14 חודשי מאסר ופיצוי לכל נפגע עבירה בסכום הנע בין 5,000 שקלים ל-10,000 שקלים, בצירוף קנס לטובת המדינה. "יובהר בראשית הדברים, כי אנו מלאי תקווה שבתיק נורא שכזה, הכולל מעשי נוכלות ורשעות זוועתיים – שלעולם לא יהיו מספיק מילים כדי לתארם, אנו נפעל כחזית מאוחדת על מנת להילחם ברשע, ובאדם אשר הלכה למעשה ״רצח״ נפשות של קורבנות רבים ובני משפחותיהם", כתב עו"ד שקלאר במכתבו.

עו"ד שקלאר הוסיף: "אנו סמוכים ובטוחים שנוכל לעבוד בשיתוף פעולה, על מנת לתת שירות טוב לנפגעי העבירה, שלא יחושו פגועים וחסרי אמון כלפי המערכת המשפטית שזנחה אותם, חלילה, ואנו מקווים שלא נדרש לפניה לערכאות הגבוהות במדינה על מנת לעצור את הסדר הטיעון המתבשל".

השיקולים העיקריים שהביאו את המדינה לעיסקת הטיעון, הינם, לטענת עו"ד שקלאר, גילו של ברלנד, מצבו הבריאותי, והמשקל שהמדינה מייחסת להודאותיו באישומים. "יודגש כבר עתה כי שיקולים אלו הינם שיקולים שאינם מידתיים ואינם לתכלית ראויה ואינם עומדים במבחני מנהל תקין וראוי", ציין עו"ד שקלאר והוסיף כי שיקולים אלה היו מעמודי התווך שבעריכת הסדר הטיעון בתיק עבירות המין והאלימות בעניינו של ברלנד. "מרשינו טוענים כיום כי 'נפלתם בפח', שהרי עסקה זו לא מנעה מברלנד, כידוע לכל – רמאי בקנה מידה עולמי, להמשיך במעשי הזוועה ולבצע את העבירות בהן הוא מואשם כיום, כפי שהיא לא מנעה מאזרחים רבים במדינת ישראל ומחוץ לה לראות בעבריין המורשע הזה, על פי הודאתו, דמות של קדוש ומחולל ניסים".

 

הרב ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד שקלאר הוסיף כי אליעזר ברלנד, התהדר בתואר ״רב״, ב״ערימה״ של כזבים אידאולוגיים, באמצעותם הוא שולט מכוח הכריזמה המתפרצת שלו כמטיף חסר גבולות, בצבא של מאמינים פתאים שנפלו לרגליו, קנו את שקריו ועושים כל אשר לאל ידם בכל אמצעי ודרך על מנת להגביר את תהילתו ולצוד אליו עוד ועוד נפשות. "אנו סבורים כי גם אתם ובית המשפט הנכבד בתיק הקודם, בכבוד הראוי, ״קניתם״ את שקריו של ברלנד, וטיעונים אלה נועדו על מנת למנוע מצב שכזה בשנית, ובעיקר – למנוע מהמדינה להפוך ללעג ולקלס – כך הנכם נתפסים כיום על ידי חסידיו ואוהדיו של ברלנד, הרואים בעריכת הסדר טיעון זה – עוד ניצחון בשורת ניצחונותיו של ברלנד על מערכת אכיפת החוק כולה", סיכם עו"ד שקלאר.

טרם התקבלה תגובת הפרקליטות.

לאתר משרדו של עו"ד יעקב שקלאר

__________________________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות