הורשע בעבירות פדופיליה – נידון ל-40 חודשי מאסר

ביהמ"ש השלום בראשל"צ הרשיע את סטינסלב פקר בכך שפנה לקטינים בני 12 דרך קבוצות וואטסאפ, התכתב עמם ודרש מהם שישלחו לו סרטונים מיניים. השופט: "העבירות בוצעו ללא מגע פיזי בקורבנות אך הוא הצליח לחדור לביתם"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, גזר 40 חודשי מאסר על סטניסלב פקר, שהורשע, על פי הודאתו, בביצוע עבירות מין בילדים כבני 11-12, תוך שימוש ברשת האינטרנט. השופט מיכלס הורה לו לפצות שלושה מתלוננים ב-40 אלף שקל ועוד שתי מתלוננות ב-20 אלף שקל.

על פי כתב האישום, בתקופה במשך כשבועיים, ניהל פקר, שתי קבוצות של משתמשים להפצת סרטונים ותמונות בטלגרם, האחת מנתה כ-100 משתמשים והשנייה מנתה כ-7 משתמשים. בקבוצות אלו פרסמו המשתמשים ושיתפו עם יתר החברים בקבוצה סרטונים ותמונות המתמקדים במיניותם של קטינים, לרבות תכנים בהם נראים קטינים בעת שמבוצעים בהם מעשים מיניים עם בגירים.

נוסף על כך, נטען באישום, נהג פקר להצטרף לקבוצות וואטסאפ, ובהן קבוצה שכונתה "ו' ארצית", המיועדת לתלמידי כתות ו' מבתי ספר שונים בארץ, במטרה להתכתב עם קטינים. במסגרת התכתבויות אלו, נהג הנאשם להציג את עצמו בפני הקטינים כבן 13, להפציר בהם שישלחו לו תמונות וסרטונים שלהם, והכול לצורך גירוי וסיפוק מיני. את התכנים המיניים שקיבל מאותם קטינים, הפיץ הנאשם לאחרים, באמצעות שימוש בווטסאפ ובטלגרם.

לפני גזר הדין, הנאשם פקר הבהיר שהוא לוקח אחריות על מעשיו, מבין שפגע קשות בילדים מבחינה מינית ובאמון שלהם, ושגרם להם לפחד ולהתבגרות מהירה. לדבריו, אדם נורמטיבי לא היה מבצע את המעשים בהם הורשע ואמר שפעל ממניעים אותם כינה זדוניים, עליהם הוא משלם מחיר. הנאשם הוסיף כי הוא מעוניין לבקש את סליחת הילדים והוריהם, וכן לבקש סליחה מהוריו על שפגע בהם, בבריאותם ובפרנסתם.

השופט מיכלס ציין כי הערכים החברתיים בהם פוגעת עבירה של מעשה מגונה, על כל גווניה, הם השמירה על שלמות גופו, צנעת הפרט וכבודו של כל קטין. ככל שהדבר נוגע לעבירות המבוצעות דרך המרשתת, פגע הנאשם בניסיון לשמור על מרחב זה כמקום בטוח ונגיש לכל.

"בשנים האחרונות", כתב השופט, "משתמש החלק הארי באוכלוסייה במרשתת לצרכים שונים ומגוונים, עד כי קשה לתאר את חיינו בלעדיה. בקבוצת המשתמשים לא נפקד מקומם של קטינים, חלקם ילדים קטנים, המתוודעים ליתרונות המרשתת, על פי רוב לצרכי משחק, לימוד, הנאה, שיתוף חוויות ויצירת קשר עם סביבתם הקרובה והרחוקה. קבוצת הקטינים היא קבוצה פגיעה באופן מיוחד, זאת בשים לב לתמימות המשתמשים, שלעתים אינם מבינים את הסכנות האורבות להם, ואינם ערים לתחכום שנעשה על ידי עוברי חוק במטרה לנצלם בדרכים שונות ומשונות, לרבות לצורך ביצוע עבירות מין".

עוד נכתב בגזר הדין: "העבירות בוצעו ללא מגע פיזי בקורבנות. יחד עם זאת, באמצעות המרשתת הצליח הנאשם "לחדור" לביתם של הקטינים והחל לבצע פעולות אקטיביות על מנת לפגוש את אחת הקטינות במטרה לקיים עמה יחסי מין. בנקודה זו יש לציין שבניגוד לאמור בכתב האישום המתוקן בו הודה, שלל הנאשם בפני קצינת המבחן כוונה להיפגש עם הקטינה".
______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות