דיירי בניין בירושלים דורשים מיליונים מהקבלן: "ליקויי בניה מסכני חיים"

תביעה בגובה 30 מיליון שקלים הוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א נגד חברת אלעד ישראל למגורים. התובעים, נציגות של מגדל מגורים יוקרתי בקריית יובל בבירה, שטוענים באמצעות עוה"ד ורד כהן ורענן בר-און, למחדלי בנייה "שעלולים לגרום לפגיעה בנפש"
מעיין לביא |
עוה"ד ורד כהן ורענן בר און, מייצגים את בעלי הדירות

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הוגשה תביעה בסך כ-30 מיליון שקלים נגד חברת אלעד ישראל למגורים בע"מ. התובעים שמיוצגים על ידי עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, הינם הנציגות של מגדל מגורים יוקרתי בן 18 קומות בקריית יובל בירושלים, וכן עשרות בעלי דירות במגדל זה שטוענים כי "בבניין קיימים ליקויי בניה חמורים מסכני חיים". טרם הוגש כתב הגנה.

תחילתה של הפרשה, בכתב תביעה קודם, שהגיש בעל דירה בבניין, פרופ' לרפואה, שיוצג גם הוא על ידי עורכי הדין בר-און וכהן. התובע טען אז שבדירתו התגלו ליקויי בניה קשים. לדבריו, אבני החיפוי של הבניין אינן תקניות, מתפוררות, אינן מעוגנות כראוי לקירות הבניין ו"עלולות ליפול לקרקע ולגרום פגיעה בנפש". החברה הקבלנית התנגדה לטענות אלה, ובית המשפט מינה מומחה מטעמו.

המומחה מטעם בית המשפט קבע אז, כי אבני חיפוי במגדל המגורים בוצעו בקיבוע לקוי, ולא על פי פרט של המתכנן. כדבריו: "קיבוע זה נחזה בעיני כאלתור באמצעות שימוש בברזלי בנין ולא בברגיי עוגן ייעודיים. גם החיזוקים נראים אקראיים ולא שיטתיים… לנוכח כל האמור לעיל מסקנתי היא, שהוכח, כי בוצע בשיטה הרטובה קיבוע לקוי… ומכאן שיש לחזק את האבן בשיטה הרטובה בהתאם לפרטי ביצוע של מתכנן השלד האחראי ליציבות הבניין… עבודה זו יש לבצע באופן מידי".

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בת"א, בשם נציגות הבניין ועשרות הדיירים, טוענים עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, כי חלפו כמעט שנתיים מאז הקביעות החמורות מאוד של המומחה מטעם בית המשפט בתביעה הקודמת, והחברה הקבלנית לא ביצעה את התיקונים.

עוה"ד טוענים לליקויים חמורים גם ברכוש המשותף וגם בתוך הדירות עצמן. כך למשל נטען, כי כבר נפלו אבני חיפוי ובנס לא נגרם אסון עד כה, והנתבעת מנסה "להדביק פלסטר על שבר", ומבצעת ניסיונות תיקון "טלאי על טלאי". עוד הוסיפו עורכי הדין, כי הדירות עצמן נגועות כבר חמש שנים ברטיבות קשה ביותר, אשר "ניסיונות התיקון" של הנתבעת לא הצליחו לפתור את הבעיה.

ליקוי נוסף הינו החניון של מגדל המגורים שנבנה לטענת התובעים באופן לא תקני, לקוי, המהווה סכנה ממשית. כך למשל נטען לחוסר במעלית, ולעובדה שבשתי המעליות היחידות הקיימות במגדל – קיימים ליקויים רבים. כך למשל נטען לגובה נמוך של התקרות בדירות המגורים מכפי שמחייב התקן.

לטענת עוה"ד כהן ובר-און, הנתבעת |סיכנה ומסכנת, במודע, חיי אדם, בשל רצונה של הנתבעת לחסוך בעלויות של אבנים תקניות ושל עיגון, תוך התעלמות גמורה מכך שכל אריח, או חלק מאריח, שנפלו כבר, ואף עלולים להוסיף ליפול, בגלל אבן כושלת ובגלל חוסר עיגון ראוי – עלולים לגרום לפגיעה בנפש".

במסגרת תביעתם דורש כל אחד מהתובעים, פיצויים בגין ליקויי הבניה, ירידת הערך, עוגמת הנפש ועוד. בנוסף, מתבקש צו עשה לתיקון הליקויים והפגמים ברכוש המשותף, על חשבונה ואחריותה של הנתבעת, ותחת פיקוחו של מומחה מטעם בית המשפט.

לאתר של משרד עוה"ד בר-און, כהן

______________________________________________________________________________

משרד בר-און, כהן, עורכי-דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות