חדש: בית דין לעררים על החלטות רשות המסים בנוגע למענקי קורונה

במשרד המשפטים החלה לפעול "ועדת ערר לענייני קורונה" המאפשרת לבעלי עסקים שבקשתם למענק מרשות המסים נדחתה או אושרה באופן חלקי – להגיש ערר בניסיון לשנות את ההחלטה
נעמה כהן |
משרד המשפטים לביהמ"ש: למנוע את שביתת הפרקליטים
משרד המשפטים, צילום: פלאש 90

בימים אלו החל לפעול במשרד המשפטים בית דין חדש לעררים – "ועדת ערר לענייני קורונה – השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים" והוא מאפשר לבעלי עסקים שמחזור פעילותם נפגע בשל התפשטות נגיף הקורונה, ואשר הגישו בקשה לרשות המסים לקבל מענק בגין 'הוצאות קבועות' אך בקשתם נדחתה או אושרה חלקית – להגיש ערר על החלטת רשות המסים בהשגה על קביעה זו.

כפי שנכתב בדברי ההסבר להצעת החוק, ההגבלות שהוטלו על המשק לרבות ההגבלה על פתיחת מקומות עבודה ועל התייצבות עובדים במקומות עבודתם אינם מאפשרות לקיים שגרת עבודה רגילה, דבר שהביא לצמצום משמעותי של הפעילות העסקית של חלק ניכר מענפי המגזר העסקי.

עסקים שפעילותם נפגעה יכולים אמנם לצמצם את הוצאותיהם המשתנות כגון רכישות מספקים או תשלומי שכר, אולם 'ההוצאות הקבועות' – חשמל, מים, ארנונה, ביטוח, תשלומי שכירויות וכדומה – הן הוצאות שלא ניתן להימנע מהם גם בתקופה זו. על רקע זה, ועל מנת לסייע בידי אותם בעלי העסקים שנקלעו למשבר כלכלי עקב משבר הקורונה שפקד את המדינה כולה, נקבעה בחוק הזכאות לקבלת מענק לעסקים אשר כושר השרידות שלהם נמוך מלכתחילה, כדי שיסייע להם בתשלום ההוצאות הקבועות.

כאמור, את הבקשה לקבלת המענק בעד השתתפות בהוצאות לעסקים אשר פעילותם העסקית נפגעה כתוצאה מההשפעה הכלכלית של נגיף הקורונה, ניתן להגיש לרשות המסים בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק, ובמידה והבקשה תיענה בסירוב  ולאחר הליך בחינה נוספת ברשות המסים – הליך השגה לרשות המסים – ניתן לפנות לבית הדין החדש במשרד המשפטים, המשמש כערכאת ערעור על החלטות רשות המסים בנושא זה.

בהתאם להגבלות משרד הבריאות עקב התפשטות נגיף הקורונה ובמטרה לייעל ולזרז את תהליכי העבודה, בית הדין החדש פועל באמצעים דיגיטליים, באופן שמאפשר הגשת עררים באופן מקוון, המצאות מקוונות לצדדים, שליחת הודעות מבית הדין בדוא"ל ובמסרונים ובהמשך אף באמצעות דיונים בוויעוד חזותי. זאת, על מנת לאפשר שירות מהיר ויעיל ולגשר על מגבלות סגר, בידוד או מרחק.

בתוך כך, בית הדין החדש לעררים על החלטות רשות המסים מצטרף לבית דין חדש לעררים שהחל לפעול לפני כחודשיים – בית הדין לעניין 'שירות התעסוקה – קורונה'. במסגרת בית דין זה, מעסיקים שהגישו בקשה לקבלת מענק בגין החזרת עובד מחל"ת וסורבו על ידי שירות התעסוקה, יכולים להגיש עררים על החלטות שירות התעסוקה אשר יידונו בבית הדין החדש.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות