פרשת השחיתות במשרד הבריאות: 30 חודשי מאסר ליועץ מזון שהורשע בשוחד

יועץ המזון רפאל ניניו הורשע כי נתן ל-6 עובדים במשרד הבריאות טובות הנאה בהיקף של 140 אלף שקל כדי לקבל אישור לייבוא מוצרים. במסגרת הפרשה הועמדו לדין 19 נאשמים
רונן לוי |
משפחת חרירי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, גזר 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 300 אלף שקלים על רפאל ניניו, יועץ מזון, שהורשע בתיווך לשוחד, מתן שוחד וסיוע להפרת אמונים, בכך שנתן טובות הנאה לשישה עובדי שירות המזון הארצי במשרד הבריאות.

שירות המזון הארצי הוא גוף במשרד הבריאות המשמש כסמכות העליונה לקביעת הנחיות לכל יבואני המזון, בעלי עסקי המזון, היצרנים והצרכנים במדינת ישראל. כחלק מתפקידו, מפקח השירות על המזון המיוצר בישראל ומיובא אליה.

מדובר בפרשה, שבמסגרתה הוגשו 5 כתבי אישום נגד 19 נאשמים וניניו הואשם שבמסגרת ביצוע העבירות, נתן הנאשם לשישה עובדי שירות המזון הארצי טובות הנאה משמעותיות, בהיקף מצטבר של מעל ל-140 אלף שקלים, במקביל לטיפול של אותם עובדים בבקשות שהגיש לאישור ייבוא מוצרי מזון.

בחלק מהמקרים תעדפו עובדי שירות המזון את בקשותיו של הנאשם, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדו.

בתחילת שנת 2020 הגיעו הצדדים להסדר דיוני במסגרתו הודה והורשע הנאשם בכתב אישום מתוקן. שופט בית המשפט ירון לוי ציין במסגרת גזר הדין כי "צבר המעשים שבהם הורשע הנאשם מצביע על כשל ערכי ומוסרי עמוק ומתמשך של הנאשם. אין חולק שאלמלא שיתוף הפעולה של עובדי הציבור, לוקחי השוחד, עמו, לא היה מצליח הנאשם להתנהל בצורה כה מושחתת, פרק זמן כה ממושך".

________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות