משרד הדיגיטל הלאומי מציג: מיצוי זכויות לגיל שלישי

מיזם חדש מבקש להתאים ולהנגיש לאזרחי ישראל את הזכויות השונות המגיעות להם על פי דין מהמדינה. בשלב זה מנוע הזכויות פועל רק עבור אזרחים ותיקים ובהמשך צפוי לכלול חיפוש עבור אוכלוסיות נוספות
מעיין לביא |
לשמור על הילדים. אילוסטרציה

במטרה לסייע לאזרחיות ואזרחי ישראל ולתושבי המדינה לאתר את הזכויות השונות המגיעות להם על פי דין מהמדינה, מגופים ציבוריים או גופים אחרים, הוקם מנוע הזכויות הלאומי. לאחר מענה על סדרה קצרה של שאלות, מנוע הזכויות יאתר את הזכויות המתאימות ביותר עבור האזרחים, מתוך מאות זכויות שבמאגר, ויציג את כל המידע הדרוש על מנת להתחיל בתהליך מימוש הזכויות.

נכון להיום, מיזם מנוע הזכויות הלאומי נמצא בשלב ההרצה והוא כולל זכויות עבור אזרחים ותיקים בלבד. עם הזמן יכולותיו של מנוע הזכויות יורחבו ויתווספו זכויות עבור אוכלוסיות נוספות ומצבים שונים בחיים.

על פי הודעה שפרסם משרד הדיגיטל הלאומי, מנוע הזכויות הוקם הודות לשיתוף פעולה ייחודי במשרד הדיגיטל הלאומי לבין ביטוח לאומי, הרשות לניצולי שואה, משרד הבריאות, רשות האוכלוסין, רשות המיסים, החשב הכללי, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, משרד התחבורה, משרד העלייה והקליטה, המשרד לשוויון חברתי, משרד הרווחה, משרד המשפטים, בנק ישראל, רשות המים, רשות החשמל, הרשות להגנת הצרכן, הרשויות המקומיות ומיזם ״כל זכות״.

לדברי דודי אמסלם, שר הדיגיטל הלאומי: "אנחנו שמחים ונרגשים להעלות לאוויר את מיזם 'מנוע הזכויות הלאומי', אשר עתיד לסייע לאזרחים ותושבים רבים למצוא ולמצות את כל הזכויות הרלוונטיות עבורם. על פי דו"ח של מבקר המדינה, לצערנו מיליוני שקלים של כספי זכויות לא מוצו עד תום או בכלל, ומרביתם שייכים למעמד הסוציו-אקונומי הנמוך. אנחנו ממשיכים לטפל בצמצום הפערים החברתיים ונמשיך לדאוג לכך שכלל האזרחיות והאזרחים יוכלו לחיות בכבוד ובגאווה, ולקבל את הסיוע לו הם זקוקים. אני שמח וגאה על כך שהאוכלוסייה הראשונה שמקבלת מענה הולם וראוי היא אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, הקרובים כ"כ לליבי".

כדי למצוא את הנתונים הרלוונטיים עבורכם, תתבקשו לענו על סדרת שאלות קצרה, בצורה אנונימית, על מנת לספק למנוע הזכויות את המידע הנחוץ לצורך איתור הזכויות המתאימות. ככל שעונים על יותר שאלות כך תוצאות המנוע מדויקות יותר. אם מנוע הזכויות מצא שיש סבירות גבוהה שהאזרח זכאי לזכות מסוימת, הוא יופנה ישירות לאתר של הגוף האחראי על הענקת הזכות כדי להתחיל שם את תהליך המימוש.

במשרד מבהירים כי השאלון הוא אנונימי לחלוטין וכי לאף גורם אין גישה לתשובות מלבד לאזרחים עצמם. התשובות, כך נטען, משמשות רק כדי לאתר את הזכויות שיכולות להתאים לאזרחים המשתמשים במנוע הזכויות, ואינן נשמרות אצלנו בשום דרך.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות