לבקשת קורבן אונס: הותר לפרסום שמם של נאשמים בניסיון להדיח אותה מעדות

ביהמ"ש המחוזי בנצרת קיבל את בקשתה של מתלוננת, שנפלה קורבן לאונס קבוצתי בצפון, והתיר לפרסם את שמותיהם של 4 נאשמים בתיק נלווה בו הואשמו בכך שניסו למנוע ממנה מלהעיד נגד מי שתקף אותה
אילוסטרציה

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, ג'ורג' אזולאי, קיבל את בקשתה של נפגעת עבירת מין, שנפלה קורבן לאונס קבוצתי בצפון, והתיר לפרסום את שמותיהם של ארבעה נאשמים בתיק נלווה, הדחת עד בנסיבות מחמירות ושיבוש והטרדת עד בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שהנאשמים בו ניסו לשכנע את נפגעת העבירה להימנע מלהעיד במשפט נגד הנאשמים באונס. היום קורבן העבירה החלה את עדותה במשפט.

הנאשמים בתיק ההדחה, שיבוש והטרדת עד בנסיבות מחמירות כולם בני משפחה, כאשר אחד מהם, אור מלול בן ה-30, מואשם גם בתיק האינוס ושאר הנאשמים, דורון מלול בן 56, אביו של הנאשם באינוס, דודתו זוהרה היימר, בת ה-54 ובתה קרן גולדשטיין, בת 29, נאשמים בשיבוש והדחת עד בנסיבות מחמירות.

לפני כשנה, הוגש כתב אישום כנגד שלושה צעירים מהצפון, שייחס להם עבירות אונס בנסיבות מחמירות, אונס קבוצתי, פגיעה בפרטיות, גניבה ושיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום, השלושה בילו בפאב מקומי בצפון, ולאחר שהבחינו במתלוננת שהייתה שרויה במצב שיכרות, עקבו אחריה, ארבו לה ובצעו בהם את זממם, תוך שהם מנצלים את היותה בגילופין.

בתמצית עילות המעצר נגד הנאשמים באונס נכתב כי "מדובר בביצוע עבירות מין חמורות בקבוצה באכזריות תוך ניצול מכוער של מצבה של המתלוננת". בחודש יוני, כאמור, התווסף כתב האישום בגין השיבוש והדחת העד, וכעת הותרו לפרסום, לבקשת נפגעת העבירה, שמותיהם של ארבעת הנאשמים בשיבוש מהלכי משפט והדחת עד.

עו"ד שירי שחף, שייצגה את נפגעת העבירה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט להתיר את פרסום שמות הנאשמים, אשר על פי כתב האישום ניסו לחבל בהליך המשפטי ובתוך כך פגעו פגיעה בוטה וחריגה בפרטיותה של נפגעת העבירה – ואין כל הצדקה לכך שיוכלו להסתתר מאחורי צו איסור פרסום על שמותיהם. הסיוע המשפטי במשרד המשפטים מייצג נפגעות ונפגעי עבירות מין במסגרת ההליכים הפליליים וגם במסגרת הליכים אזרחיים, ומסייע להם להשמיע את קולם ולממש את זכויותיהם, כפי שנעשה במקרה זה".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ג'ורג' אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות