החלטורה של קבלן השיפוצים – מהנדס מטעני חבלה

בפרקליטות טוענים שתושב אום אל פחם,22, השלים הכנסה ועבד כמייצר מטעני חבלה עבור גורמים עבריינים. כתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו 3 אישומים של עבירת ייצור נשק שהעונש עליה על פי החוק הוא עד 15 שנות מאסר
דניאל בן חמו |
מטען חבלה

כנראה שאין בשיפוצים מספיק כסף: קבלן שיפוצים, תושב אום אל פחם, בן 22, מצא לו חלטורה, כאשר הפך להיות מהנדס של ארגוני פשע, יצר מטעני חבלה וסיפק אותם לגורמים עבריינים.

בסוף חודש אפריל השנה, התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על פיצוץ שנשמע בסמוך לבית בכפר איכסאל.

חוקרי המשטרה הגיעו למקום גבו עדויות וחפשו ממצאים בזירה, סמוך לאזור הפיצוץ הבחינו במטען חבלה נוסף שלא התפוצץ מתחת לאחד הרכבים של בני המשפחה.

חבלני המשטרה הוזנקו למקום פינו את המטען מהזירה ופתחו בחקירה במטרה לאתר את זהותו של יצרן המטענים.

במקביל חוקרי המשטרה פתחו בחקירה לאיתור משליך המטען ותוך זמן קצר בחקירה מאומצת גילו את זהות החשוד, תושב הכפר ברא בשנות ה-20 לחייו, השליח את המטען על רקע סכסוך בין חברתו לאחד מבנות המשפחה, החשוד נעצר והוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

במשטרה המשיכו את חקירת מקור המטען וחוקרי מעבדת החבלה של משטרת ישראל פירקו אותו באופן מבוקר בחיפוש אחר ראיות לזהות בונה המטען.

חקירת המטען העלתה כי קיימים סממנים זהים בין המטען שחקרו, לעוד 2 מטענים שנזרקו והתפוצצו באירועים שונים: האחד בחודש יולי 2019 בכפר ביר אל מכסור והשני בתאריך בחודש נובמבר בכפר מנדא.

מטען החבלה שהכין הנאשם, על פי כתב האישום. צילום: משטרת ישראל

בעקבות ממצאים פורנזיים, שהצביעו על מרכיב המטען, פשטו בלשי המשטרה, לפני כחודש, על ביתו של תושב אום אל פחם בן 22 בחשד כי ייצר ומכר מטעני חבלה לגורמים עבריינים במקביל לעבודתו כקבלן שיפוצים.

הנאשם נעצר ומעצרו הוארך מפעם לפעם בבית המשפט בהתאם להתפתחויות החקירה.

בסיום החקירה, פרקליטות מחוז צפון, הגישה כנגדו בקשה למעצרו עד תום ההליכים וכתב אישום חמור המייחס לו 3 אישומים של עבירת ייצור נשק שהעונש הקבוע עליה בחוק הוא עד 15 שנות מאסר.

בתוך כך, הלילה עצרה המשטרה אב ובנו בגין חשד להחזקת 3 מטעני צינור וחלקים להכנת מטענים בשכונת שועפט במזרח ירושלים.

כוחות משטרה, הגיעו הלילה לביתו של חשוד ובחיפוש שערכו במקום, הצביעו כלבי המשטרה על מיקום בו נתפסו 3 מטעני צינור וחלקים להכנת מטענים. החשודים נער בן 16 ואביו בשנות החמישים לחייו נעצרו לחקירה, והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות