4 וחצי שנות מאסר לבעל חברה שהורשע בעבירות מס

רשות המסים, צילום: פלאש 90
רשות המסים, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, גזר ארבע וחצי שנות מאסר, 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך 400 אלף שקלים, על חיים צבי גלנדאואר, לאחר שהורשע בעבירות מע"מ בנסיבות מחמירות ובעבירות מס הכנסה, בין היתר בכך שהעמיד את החברה שלו לרשות אחרים לשם הפצת חשבוניות פיקטיביות וקיזוזן בסכום של כ-92 מיליון שקלים. גלנדאואר, לא הסיר את המחדלים שנובעים מהעבירות בהן הורשע, אף לא באופן חלקי.

כנגד גלנדאואר, תושב ירושלים, והבעלים של חברת אנרגיה גלנאואר בע"מ, הוגש כתב אישום, על ידי מנהלת היחידה לתיקים מיוחדים, עו"ד אסתי ששון ובו שני אישומים. לפי האישום הראשון, סמוך למאי 2013 נתן גלנדאואר את הסכמתו לאדם אחר שיעשה שימוש בחברה שבבעלותו לצורך הפצת חשבוניות פיקטיביות, בתמורה לתשלום חודשי קבוע. החברה הנפיקה חשבוניות פיקטיביות עבור צדדי ג', וגם קיבלה חשבוניות פיקטיביות מגורמים שונים שאותן כללה בספרי החשבונות שלה. עוד עולה כי גלנדאואר חתם על חוזים שבהם החברה מוצגת כספקית של דלק ביודעו שהדבר לא כך.

על פי האישום, גם לאחר שנחקר תחת אזהרה באוקטובר 2013, אירוע שאמור להוות נורת אזהרה עבורו לגבי פעילותה העבריינית של החברה, הוא המשיך עם העבירות. החשבוניות הכוזבות שהופצו בשם החברה עומדים על סכום כולל של 71 מיליון שקלים, כאשר סכום המע"מ הנגרע מכך עמד על כ-13 מיליון שקלים. החשבוניות הכוזבות שקיבלה החברה מספקים פיקטיביים עמדו על סכום כולל של 21.5 מיליון שקלים, כאשר סכום המע"מ הנגרע מכך הוא כ-4 מיליון שקלים.

לפי האישום השני, גלנדאואר התחמק מתשלום מס מההכנסה, שקיבל עבור השתתפותו במערך הפצת החשבוניות הפיקטיביות בשנת 2014. סך הכנסה עמדה על 134 אלף שקלים, כאשר הנאשם דיווח רק על 65 אלף שקלים, ועל יתר התשלום לא דיווח. בעשותו כן לא ביצע ניכוי מס מהכנסה של כ-69 אלף שקלים.

בהכרעת הדין, ציין השופט הישאם אבו שחאדה: "הנאשם היה דמות מרכזית שבלעדיה העבירות מושא כתב האישום לא היו מתבצעות כלל. מדובר ב"מחולל פשיעה" לכל דבר ועניין ולא בדמות שולית עם מידת אשם נמוכה. הנאשם היה חלק אינטגרלי משיטת המרמה פעל מרצונו הטוב והחופשי בכך שהעמיד את חברתו לשימוש לצורך הפצת חשבוניות פיקטיביות בשמה ועבורה, הכל על מנת להבטיח הכנסה חודשית עבור עצמו אחרי שהחברה שלו לא הצליחה לייצר הכנסה מפעילות עסקית חוקית".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט הישאר אבו שחאדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות