היכה את אשתו וילדיו – ירצה רק 300 שעות של"צ

ביהמ"ש הסביר כי החליט לנקוט בענישה מקלה בשל הליך שיקום משמעותי שעבר הנאשם וכן בשל הודאתו במיוחס לו והחיסכון בזמן השיפוטי: "בתיקים כאלו יש הכרה והפנמה מלאים של האשם ורצון למנוע עוגמת נפש נוספת בתא המשפחתי"
נעמה כהן |
אלימות במשפחה - מדריך
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, גזר גזר דין מקל במיוחד, 300 שעות לתועלת הציבור, לגבר שהורשע בעקבות הודאתו בארבעה אישומים של תקיפת ואיומים על בת זוגו וכן על תקיפת בנו בן ה-13 ובתו בת ה-8. השופט מזרחי ציין כי זהו בהחלט מקרה מיוחד ביותר, שבו נוקט בית-המשפט בענישה מקלה, זאת בשל אסופה של שיקולי קולה מיוחדים המובילים למסקנה, כי הם באים תחת כנפי הנחיות בית המשפט העליון לחריגה לקולה, משמעותית, ממתחם הענישה.

על פי כתב האישום בו הורשע הגבר, בעקבות וויכוח בין הנאשם לזוגתו, תקף הנאשם את זוגתו בכך שתפס בידה, סובב אותה והכה בראשה. בתגובה לכך, דחפה אותו המתלוננת בשתי ידיה. באישום אחר בעקבות מריבה בין שני ילדיהם הקטינים, הכה הנאשם באמצעות ידיו את בנם בן ה-13 במספר מכות בגבו וראשו. בהמשך, בתם, בת ה-8, קראה לו "זבל" ואז הכה אותה האב על פי. לאחר מכן, התקשר הנאשם לאביה של זוגתו ואמר לו שיאשפז אותה בבית משוגעים.

בתגובה, ניסתה זוגתו לקחת את הטלפון מידו. אז, דחף אותה הנאשם בחוזקה. בתגובה לכך, היא השליכה לעברו חפץ. באישום השלישי, לאחר וויכוח בין שני ילדיהם, הכה הנאשם את בנו במכת אגרוף בידו ובמכה בכתפו ובאישום נוסף בעודו קרוב לזוגתו, הרים הנאשם סכין ואיים שיהרוג אותה.

התביעה עתרה להשית על הנאשם 9 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות ואילו הנאשם עתר לאמץ את המלצת שירות המבחן לענישה בדרך של צו מבחן וענישה צופה פני עתיד.

השופט מזרחי שכאמור, הסתפק בצו של"צ בלבד, ציין כי הנאשם ביצע עבירות חמורות, המחייבות בדרך כלל לנקוט בענישה בעלת משקל, אשר תשיב לו כגמולו, תרתיע אותו, תרתיע את הרבים ותשתלב במגמה הכללית העונשית, שמטרתה להדביר את התופעה הרעה, הכה נפוצה של אלימות בתוך המשפחה, אולם מנגד ציין השופט כי הנאשם ביחד עם משפחתו בהליך שיקומי משמעותי.

"זהו נאשם", נכתב בגזר הדין, "אשר החל את ההלך השיקומי באמצע שנת 2019 עם נתוני פתיחה בלתי מזהירים, אך עד הלום הוא עשה דרך שיקומית מוכחת, נכבדה, לאורך זמן, שינה דרכיו, עבר הליך משמעותי ב'בית נועם', לאחר מכן הוא המשיך את ההליך הטיפולי, עד אשר פניו ופני המתלוננת עתה הם לשיקום התא המשפחתי. אין מדובר רק בשיקום שאותו עבר הנאשם, אלא שהתסקירים מלמדים על הליך שיקום כללי שעברה כל המשפחה".

השופט מזרחי הוסיף: "הנאשם הודה, לא ניהל משפט, חסך זמן ציבורי ואת עדות המתלוננת וילדיו. אני סבור, שבתיקים שכאלה יש בכך משום הכרה והפנמה מלאים של האשם ורצון למנוע עוגמת נפש נוספת בתוך התא המשפחתי, שעלולה להיגרם לבני המשפחה מניהול ההליך".

_____________________________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות