בזכות הקורונה? המשטרה עצרה גבר ללא מסכה וגילתה שהוא שב"ח

המשטרה ביקשה לאכוף את המגבלות שהוטלו על הציבור בעקבות התפשטות הנגיף וגילתה להפתעתה שהגבר שעצרה בדרום תל אביב הוא תושב השטחים השוהה בישראל ללא אישור. ברשותו נתפסו סמים ורכוש החשוד כגנוב
רונן לוי |
אכיפת הגבלות הקורונה, ארכיון. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שבחיפה המשטרה עצרה חשוד ברצח בת זוגו רק בגלל שהוא לא עטה מסיכה, בדרום תל אביב, המשטרה עצרה אדם שלא עטה מסכה והוברר שמדובר בתושב השטחים ללא אישור שהייה, כשברשותו חומר החשוד כסם מסוג קוקאין ורכוש החשוד כגנוב.

במסגרת פעילות אכיפה יזומה הבחינו אמש בלשי תחנת שרת, באדם המסתובב באופן חשוד במרחב הציבורי ברחוב מטלון בת"א, כשאינו עוטה מסיכה, כנדרש. כאשר הבלשים בקשו מהאזרח להזדהות בפניהם, הוא החל להימלט ואלה רדפו אחריו עד אשר קפצו עליו, הפילו אותו על הרצפה וגרמו לו לחבלות.

מאוחר יותר כאשר בדקו את פרטיו במערכת המשטרתית, עלה כי מדובר בשוהה בלתי חוקי, תושב השטחים, בן 40, ללא אישורי כניסה לישראל. השוטרים שטענו כי ראו אותו משליך דבר מה לפח האשפה, ערכו חיפוש בפח ומצאו קוקאין במשקל 7 גרם וכן ברשותו היו אופניים החשודים כגנובים.

השוטרים עצרו את החשוד לחקירה, בסיומה נכלא, והוא הובא לבית המשפט. בדיון טען פרקליטו כי מרשו מודה שהוא שוהה בלתי חוקי, אבל זה לא רציני לומר שהם ראו משהו ואף שוטר לא יכול להגיד אם היה קשר עין רציף וגם שאין ליחידה החוקרת שום בסיס לבוא ולהגיד שהאופניים גנובים.

השופט עלאא מסראווה, החליט לבסוף להאריך את מעצר החשוד בארבעה ימים נוספים, אולם ציין כי יתכן ויעלה קושי בתיק, לנוכח העובדה שמדובר בחומר שנתפס בסופו של דבר בתוך פח אשפה באזור התחנה המרכזית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות