בן ה-9 שאיבד את עינו בעיסאוויה – תיק החקירה במח"ש נסגר

המחלקה לחקירות שוטרים סיימה את החקירה שהחלה בעקבות תלונת הילד שטען כי איבד את עינו כתוצאה מירי של שוטרים לעברו: "לא נשללה האפשרות כי החבלה נגרמה מאבן ולא מכדור ספוג"
דנה לווינסקי |
הפגנות בעיסאוויה נגד אלימות משטרתית בחודש שעבר. צילום: פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים סיימה את חקירתה בנוגע לתלונת הילד בן ה-9 מעיסאוויה, שנטען כי איבד את עינו כתוצאה מירי כדור ספוג של המשטרה. במח"ש החליטו לסגור את תיק החקירה, אולם העבירו את התיק לבחינה גורמי המשטרה באשר להתנהלות המבצעית באירוע.

במח"ש מציינים, כי הם ביצעו חקירה מעמיקה וקפדנית, בנוגע לתלונת ילד, שעל פי הטענה איבד את עינו כתוצאה מירי כדור ספוג מצד כוחות משטרה שהיו במקום, בחודש פברואר האחרון. בתום החקירה, שכללה, בין היתר, חקירת החשודים באזהרה, חקירת עדים לאירוע, ביקור בזירה ואיתור מצלמות, וקבלת חוות דעת מקצועיות – ולאחר בחינת מכלול הראיות, הגיעה מח"ש למסקנה שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת להעמדה לדין פלילי.

"מדובר באירוע קשה ומצער שאירע במסגרת פעילות מבצעית", נכתב בהודעת מח"ש. "מחומר הראיות עולה כי הכוח המשטרתי הגיע למקום כדי לבצע מעצר ונתקל בהתנגדות שכללה, בין היתר, יידוי אבנים לעבר הכוח. במהלך הפעילות נורה כדור ספוג לעבר חומה שהייתה במקום, שאינה סמוכה למקום עמידתו של הילד בעת הירי. נציין כי הסרטון שפורסם משקף באופן חלקי את שארע בשטח ואת ממצאי החקירה", נכתב על ידי מח"ש שהוסיפו שבנוסף, במסגרת החקירה המקיפה התקבלה חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית אשר לא שללה את האפשרות כי החבלה נגרמה מאבן ולא מכדור ספוג".

עם זאת, במח"ש החליטו להעביר את התיק לבחינה גורמי המשטרה באשר להתנהלות המבצעית באירוע, לרבות בנוגע לנהלי השימוש ברובה ספוג במהלך פעילות מבצעית בקרבת אוכלוסייה אזרחית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות