"כשחברות הביטוח אומרת לא – אנחנו יודעים איך להוציא מהן את הכסף"

עו"ד מרק לייזרוביץ לא מוכן לקבל תשובה שלילית כשמגיע ללקוחותיו לקבל פיצויים • "לפחות שליש מתביעות הסיעוד נדחות על הסף סתם ככה בשיטת מצליח"

עורך הדין מרק לייזרוביץ עוסק בתחום הנזיקין מאז הוסמך לעסוק במקצוע שנת 2004. בימים אלו, במקביל לעיסוקו, הוא גם דוקטורנט למשפטים.

"תחום הנזיקין עניין אותי תמיד כי אבא שלי היה רופא ולהתעסק בעניינים רפואיים ממש מרתק אותי". האהבה של לייזרוביץ לתחום גולשת גם לזמנו הפרטי אותו הוא מנצל להעברת הרצאות בתחום. המשרד המשותף של עו"ד מרק לייזרוביץ וקרן ברק שהוקם בשנת 2008 עוסק בתחום נזקי גוף והביטוח.

ברק ולייזרוביץ מתמקדים בעיקר בתביעות של אובדני כושר עבודה ותביעות סיעוד. "העוצמה של שנינו יחד היא שמביאה בסופו של דבר את הניצחון ואת הכסף" הוא מכריז.

קצת רקע: החל משנת 2008 כל עובד במדינת ישראל זכאי לקבל זכויות סוציאליות בדמות קרן פנסיה או ביטוח מנהלים עם מרכיב של אובדן כושר עבודה. "חשוב לי להדגיש כי גם במקרים (ויש כאלו) שמעבידים אינם מצייתים ולא דואגים לבטח את העובדים שלהם  – יש מה לעשות בנדון" מדגיש לייזרוביץ.

" הייתה לנו לקוחה שבעלה עבד במסעדה מפורסמת ובעל המסעדה לא ביטח את העובדים שלו. הבעל נפטר בפתאומיות כשהוא בשנות השלושים לחייו. אנחנו טענו בבית המשפט שצריך להסתכל על המעסיק כאילו הוא קרן הפנסיה שצריכה לשלם, ואכן בסופו של דבר בעל המסעדה שילם מכיסו מאות אלפי שקלים לכיסוי הנזקים שנגרמו לאלמנה ולילדיהם בגלל זה שהוא לא ביטח".

עו"ד לייזרוביץ מסביר שאדם שנמצא באובדן כושר עבודה הוא כזה שאינו יכול לעבוד בעקבות מחלה, פציעה או מצב נפשי. חברת הביטוח מבטחת את המשכורת בשיעור של 75% מגובה השכר בתקופה שתוגדר בה היה חוסר בכושר עבודה.

 

מטבע הדברים, חברות הביטוח אינן אוהבות לשלם כסף ולכן הן מנסות לעשות כל דבר ע"מ להימנע מהתשלום. "צריך לזכור דבר אחד – אחרי מלחמה, הן תמיד משלמות. החברות לא רוצות להגיע למתן פסק דין ולכן הן נוטות להתפשר ולשלם בסופו של דבר. הן רוצות להתפשר במהלך ההליך כי הן פוחדות מפסיקה תקדימית וממה שבית המשפט עלול להגיד עליהן בפסיקה".

 

במאבק מול חברות הביטוח, צריך לזכור שיש את המונח המשפטי שקובע "עיסוק סביר אחר". המונח הוטבע לאחר שהגדרת אובדן כושר עבודה הפכה לאמורפית בכך שחברות הביטוח טענו לדוגמה ששחקן שפניו הושחתו ואינו יכול לעלות עוד על הבמה ולשחק בשל הפגיעה, אין מניעה שיעבוד כשומר בחניון. "כיום התנאים הם תנאים מצטברים והם קובעים שאתה לא יכול לעסוק במקצוע שלך או בכל עיסוק סביר אחר שמתאים לניסיון ולהשכלה שלך. למרות זאת, חברות הביטוח מנסות לא פעם ולא פעמים להתעקש על כך שמנהל בכיר בבנק יכול עדיין לשמש כקופאי בסופר. במאבק נכון אנחנו מצליחים להראות לחברת הביטוח שיש צורך להתחשב במקצוע ובתחום הידע שהאדם עבד בו בשנים שלפני הפציעה ושלא ניתן לתת לו לעסוק בתחום אחר".

 

תן לי דוגמה לתיק כזה שטיפלתם בו במשרד

"הגיע אלינו עו"ד בכיר שעבד במחלקה משפטית במשרד מאוד גדול. הוא נכנס לדיכאון קשה ולא יכל יותר לעבוד במקצוע. טענת הביטוח הייתה שהוא יכול לעבוד בכל עיסוק סביר אחר. הסברנו להם שמי שהיה עורך דין בכיר במשך כל כך הרבה שנים, אי אפשר לצפות ממנו לעסוק עכשיו בטלמרקטינג. הטענה שלנו התקבלה והצלחנו להוציא לו מאות אלפי שקלים".

לטענת עו"ד לייזרוביץ, בתי המשפט מתחשבים היום בניסיון התעסוקתי של הנפגע בשנים שלפני הפגיעה.

 

https://www.facebook.com/leizerovich.barak/videos/1988862207815419/

 

 

תחום נוסף שבו מתמחה המשרד הוא סיעוד. תחום זה מחולק ל-3 קטגוריות: אנשים שאינם יכולים לתפקד מבחינה פיזית, חוסר תפקוד שנובע ממצב קוגניטיבי לקוי – דמנציה ואלצהיימר ותחום שלישי שבו מתמחה משרד ברק-ליזרוביץ באופן ספציפי זה ילדים על הרצף האוטיסטי או בעלי פיגור שכלי שגם להם מגיע תשלום סיעוד. "החשש הכי גדול של הורים לילדים כאלה זה מה יהיה איתם אחרי שהם – ההורים ימותו. היו לנו לא מעט מקרים בהם הצלחנו להוציא מחברות הביטוח מאות אלפי שקלים וכך למעשה ההורים יכלו לשים את הכסף כפיקדון עבור דירה לילד ולהבטיח את עתידו לאחר מותם".  "מה שאנשים לא יודעים זה של-80 אחוז מהמדינה יש כיסוי קולקטיבי דרך קופת החולים שבה הם חברים שיכול להעניק להם עד 5,000 ₪ בחודש לתקופה של 5 שנים. הכוונה היא לביטוחים של חברות הביטוח הגדולות שעובדות עם הקופות".

 

https://www.facebook.com/leizerovich.barak/videos/431611597458991/

 

הסטטיסטיקה בישראל מצביעה על כך שלפחות שליש מתביעות הביטוח בתחום הסיעוד נדחות על הסף ע"י חברות הביטוח. לדבריו מדובר פשוט בשיטת מצליח של החברות. "כאן צריך להדגיש שב-100% מהתביעות שאנחנו ניהלנו הצלחנו להוציא כספים מחברות הביטוח. ולכן ההמלצה שלנו לכל מי שהגיע למצב סיעודי – תתבעו".

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות