בעקבות מתקפת הסייבר: גל של בקשות לתביעות ייצוגיות נגד שירביט

בחברת הביטוח טרם הגיעו להבנות עם ההאקרים וכבר היא נאלצת להתמודד בחזית משפטית מול לקוחות מאוכזבים שטוענים: "אירוע חמור הגורם פגיעה משמעותית באוטונומיה של המשתמש. לשירביט סדר עדיפויות כספי לקוי"
אייל חן |
פריצה לשרתי עיריית הוד השרון: "מידע רגיש דלף"
אילוסטרציה

בחברת הביטוח שירביט, עדיין לא הגיעו להבנות עם ההאקרים, שממשיכים להפיץ ברשת את מסמכי הלקוחות שדלפו וכעת יש להם מערכה נוספת בבתי המשפט, עם 4 בקשות לתביעות ייצוגיות, שהגישו לקוחות החברה נגד החברה. אחת מוערכת בחצי מיליארד שקלים והשאר מוערכות במיליונים רבים.

על פי הבקשה לתביעה ייצוגית, שהגיש לקוח החברה בסוף השבוע שעבר, מוצרי הביטוח של שירביט, הינם פופולריים עד מאוד בין היתר עקב פרסום שיווקי אגרסיבי ונרחב בערוצי התקשורת השונים, ועקב אספקת שירותי ביטוח לעובדי המדינה הרבים. "כעת", נטען, "עם דליפת המסמכים הנוגעים לביטוח, הכוללים מסמכי זיהוי, פרטים אישיים, פרטים על בני משפחה, פרטי נכסים, שמאויות שונות, נכויות שנגרמה בתאונות, נתונים רפואיים ופיזיולוגיים, כתובות ועוד, מדובר במעין 'רנטגן' של חייו הפרטיים של אדם או ארגון. מידע חלומי שלא ניתן להעריכו בכסף, עבור גורמים מסחריים, גורמי פשיעה ועוד".

"אמור מעתה", כך נכתב עוד, "ללא שמירה ראויה על נתונים אלה, נגרמת 'הפקעה בדלת האחורית' של זכות המבוטח ו/או הלקוח לפרטיותו. חשיפת צדדי ג׳ בלתי מורשים למידעים הנ״ל, לא כל שכן ארגוני פשיעה שכל מטרתם הוצאת כספים במרמה תוך ניצול מצוקה, מהווה אירוע חמור ביותר הגורם פגיעה משמעותית באוטונומיה של המשתמש".

עוד צוין בבקשה כי "התובע היה סבור שהנתבעת מספקת סטנדרט מקצועי ואבטחתי גבוה תוך שמירה על ערכי השקיפות. בפועל התאכזב הוא לגלות שהנתבעת התרשלה בשמירה על נתוני האישיים והפרטיים ופגעה הנתבעת באוטונומיה האישית של התובע ושל יתר הקבוצה, עת פרטיהם האישיים הרבים, נתונים לשימושם של ארגונים שאינם ״ארגוני צדקה״ בלשון המעטה ושלא יהססו כפי הנראה לעשות בהם שימוש לצורך הפקת רווח בעתיד. כל זאת, כאשר הנתבעת פועלת שלא בשקיפות בעניין האירוע ולא מספקת מידע מלא בזמן אמת לקבוצה… האירוע החמור זה אינו 'גזירת גורל', אלא פועל יוצא של סדר עדיפויות כספי לקוי אצל הנתבעת, אשר לא אבטחה כראוי את המיידעים הרגישים ובחרה לחסוך בעלויות הבטחת סייבר על חשבון מבוטחיה וצרכניה".

בבקשה לתביעה ייצוגית נוספת שהוגשה, לקוחת החברה מבקשת לייצג את כל הגורמים אשר פרטיהם האישיים נכללו במאגר המידע של שירביט ונחשפו כולם או חלקם כתוצאה מהאירועים. כמו כן מבקשת הלקוחה לייצג את כול המבוטחים אשר פרטיהם נכללו במאגר המידע של החברה ואשר המידע השמור לגביהם נפגם באופן כלשהו וכן את כל המבוטחים שפרטיהם האישיים נכללו במאגר של שירביט ואשר סבלו עוגמת נפש כתוצאה מפרסום פרשת דליפת המידע.

הלקוחה גם מבקשת מבית המשפט להורות לשירביט למסור הודעות ללקוחות שפרטיהם דלפו. לטענת המבקשת החברה הגיבה בתקשורת כי היתה פריצה והיא נחסמה וכמעט ולא זלגו פרטי מידע אישיים של לקוחות. "מהר מאוד התברר כי דברי החברה אינם נכונים וכי הדליפה של המידע עמוקה וקשה", נכתב בבקשה לתביעה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות