ארבל אלוני חוזר לכלא: ירצה מאסר על עבירות מס וקבלת דבר במרמה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על רוצח נהג המונית דרק רוט 28 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע במסגרת הליך גישור. במסגרת הפרשה הורשע גם אחיו, אמיר אלוני, ומספר מעורבים נוספים
מעיין לביא |
ארבל אלוני דרק רוט
ארבל אלוני במהלך דיון בפרשה, מאי 2019. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, הרשיע את ארבל אלוני, רוצח נהג המונית דרק רוט ו- 6 נאשמים נוספים – ראם ביריוקוב, אמיר אלוני, גיל מנשה, גבריאל אנקונינה, ליאור ארביב, חברת א.א. אפריל סחר ושיווק בע"מ – בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס ועבירות נוספות. בנוסף, הורשעו ארבל אלוני ואחיו, אמיר אלוני, בשיבוש מהלכי משפט. על אלוני נגזרו 28 חודשי מאסר.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים לאחר הליך גישור, ארבל אלוני, ביריוקוב, אמיר אלוני, מנשה, אנקונינה, ארביב והחברה חברו יחד במהלך שנת 2018 באמצעות חברת א.א. אפריל ופעלו על מנת להונות אזרחים אשר ביקשו לקבל הלוואות מפאת מצבם הכלכלי.

ארבל אלוני, אשר עמד בראש חברת אפריל, כך לפי האישום, התווה את מדיניות החברה וניהלה, ותחתיו פעלו ביריוקוב, אמיר אלוני ומנשה כמנהלי מחלקות בחברה. באמצעות טלפנים שהעסיקו, בין אפריל 2018 ועד מאי 2019 ביצעו שיחות טלפוניות עם מתלוננים רבים באמצעות טענות כזב, קיבלו במרמה דמי פתיחת תיק. כאשר פנו המתלוננים בדרישה לביטול החיוב ולהשבת התשלום, בניגוד לחוק הגנת הצרכן, הנאשמים לא השיבו למתלוננים את כספם.

באמצעות השיטה המתוארת, נטען עוד, קיבלו נאשמים במרמה ובנסיבות מחמירות סכום כולל של כ-2 מיליון שקלים. בנוסף, במהלך התקופה הרלוונטית, הנאשמים רכשו מכשירי פלאפון חדשים מאת חלק מהמתלוננים, במחצית משווים, והכניסו הכנסה נוספת החייבת בדיווח לרשויות המס בגובה של כ-3 מיליון שקלים. על פי כתב האישום המתוקן הורשע גם נועם שץ, ששימש כמנהל בחברה, לאור העובדה כי לא דיווח לרשויות המס על הכנסה בסך כולל של 400,000 שקלים.

כמו כן, ארבל ואמיר אלוני הורשעו בשיבוש הליכי משפט. על פי המתואר, במהלך מאי 2019 נשלח מפקח מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, לערוך ביקורת בחברת אפריל. על מנת להסתיר את פעילותה הפלילית של החברה, כך נטען, הורה אמיר אלוני למפקח להגיע למשכנה הישן של החברה, אשר נותר ריק, ושם טען בפני המפקח כי החברה נסגרת, עקב ניהול כלכלי לא נכון.

במסגרת ההסדר העונשים שהוטלו על הנאשמים הינם בהתאם לחלקם בפרשה. ארבל אלוני יישא עונש מאסר בפועל של 28 חודשים ומאסר על תנאי, על הנאשמים הנוספים נגזרו עונשי מאסר בפועל, חלקם יוכלו להמיר לעבודות שירות, קנסות ועונשי מאסר על תנאי.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות