המחאה נגד רה"מ: עשרות עצורים בהפגנה בכיכר פריז בירושלים

עימותים קשים בין מפגינים למשטרה במסגרת המחאה נגד בנימין נתניה בבלפור בבירה. המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה 27 מהמשתתפים בהפגנה אליה הגיעו אלפים. "קריים מיניסטר": "ביבי, נכשלת. אתה אחראי לקטסטרופה ואתה חייב ללכת"
רונן לוי |
הפגנה בלפור ירושלים בנימין נתניהו ראש הממשלה 5 דצמבר 2020
ההפגנה בבלפור, אמש. צילום: פלאש 90

המשטרה איבדה את הרסן? עימותים קשים אירעו אמש (יום שבת) בין המפגינים למשטרה, במסגרת המחאה שהתקיימה זה השבוע ה-24 ברצף, בכיכר פריז סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה 27 מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. להפגנה אמש הגיעו יותר מפגינים מהשבועות האחרונים, יתכן גם בשל הוצאת הפסל "גיבור ישראל" בליל שישי על ידי העיריה והמשטרה.

בשעות הראשונות של ההפגנה, אליה הגיעו אלפי המפגינים למרות הקור הירושלמי, ההפגנה עברה בשקט יחסי, ללא עימותים מיוחדים עם המשטרה. חלק מהמפגינים הגיעו לכיכר פריז בארבע צעדות שהתקיימו ברחבי העיר.

אורחת בהפגנה, היתה השרה לשעבר, ציפי ליבני, שיתכן שקולות הבחירות הוציאו אותה לראשונה מביתה להפגנה בירושלים. לבני צייצה בטוויטר: "מרגשים. הניצחון בקרב הראשון על הדמוקרטיה, חוק פיזור הכנסת, שייך למפגינים!".

בשלב מסוים התפתחו עימותים כאשר קבוצות של מפגינים ניסו לצאת מהאזור המרכזי בכיכר פריז, סמוך למעון ראש הממשלה ונבלמו בידי שוטרים. לטענת המשטרה, אותם מפגינים חסמו צירי תנועה, הפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להנחיותיה. השוטרים תועדו לא אחת כשהם מפעילים כוח בכדי להדוף את אותם מפגינים בחזרה למוקד המחאה. שוטרים גם תועדו כאשר ללא כל סיבה חטפו בכוח מגאפון מידיו של מפגין ושברו אותו.

בתום ההפגנה פרץ עימות בין תומך של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחזיק שלט 'שמאלנים בוגדים' לבין כמה מפגינים והשלט נחטף מידיו. במקום התפתחה קטטה ורק כעבור זמן השוטרים התערבו, הפרידו בין הניצים ועיכבו לחקירה את מניף השלט וכן שלושה מפגינים נוספים.

מ"קומי ישראל" נמסר: "הגיע הזמן להפסיק עם הפוליטיקה בתוך הפוליטיקה ובחירות מיותרות על חשבון החיים עצמם. התשובה לא נמצאת במסדרונות הכנסת, אלא במאבק הנחוש שלנו ברחובות. רק המחאה תנצח".

ב"קריים מיניסטר" מסרו: "ביבי, לא יעזרו הטריקים והשטיקים. נכשלת. אתה אחראי לקטסטרופה ואתה חייב ללכת. זו השעה להציל את ישראל ולהעביר את החוק הצודק והמוסרי שמונע מנאשם בפלילים לכהן".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות