80 שעות של"צ לנהגת שפגעה בהולכת רגל על מעבר חציה

הנהגת פגעה בהולכת רגל על מעבר החציה. למרות כשלים בראיות, הגיעו הצדדים להסדר שכלל הודאה, שלילה בפועל ועל תנאי ו-80 שעות לתועלת הציבור
מעיין לביא |
אילוסטרציה

בית משפט לענייני תעבורה, פסק 80 שעות לתועלת הציבור, שלושה וחצי חודשי פסילה בניכוי הפסילה המנהלית ל-60 יום ו-1,600 שקלים קנס על נהגת שפגעה ופצעה הולכת רגל בעת שזאת חצתה במעבר חציה. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו התביעה המשטרתית והסניגור, עו"ד תומר סעדה.

הנהגת הורשעה על פי הודאתה שבעת שנסעה עם רכבה במקום בו מסומן מעבר חצייה להולכי רגל, בכיוון נסיעתה, נהגה בקלות ראש עת לא אפשרה להולכת רגל שחצה במעבר חצייה לסיים את חצייתה בבטחה, וגרמה לתאונת דרכים עת פגעה בה. כתוצאה מהתאונה, ניזוק רכבה ונגרמו להולכת הרגל חבלות של ממש, שבר בתזוזה בצוואר הירך ברגל שמאל. היא אושפזה בבית חולים כשבועיים ובהמשך עברה ניתוח, נזקקה להליכון, והועברה לשיקום.

בתיק עצמו התנהלו הליכי הוכחות, הסתיימה פרשת התביעה ובית המשפט נחשף לראיות ואף המליץ לצדדים להידבר ביניהם. הולכת הרגל עצמה העידה בבית המשפט על מצבה, ובתשובה לשאלת התביעה לעמדתה העונשית, אמרה שהיא רוצה עונש של פסילה בפועל.

עו"ד תומר סעדה

במהלך הדיון הצביע הסניגור, עו"ד סעדה, על כשלים בראיות, לרבות סתירות בעדויות. "אבקש לכבד את ההסדר. מצטרף לדברי חברתי. למרות הכשלים הקיימים בחומר הראיות, כפי שעלו בדיוני שמיעת הראיות, הנאשמת בחרה לקבל אחריות, למרות כל הסתירות, אבקש לכבד את ההסדר. כן אבקש להתחשב בגובה הקנס שיוטל על הנאשמת", אמר עו"ד סעדה.

בית המשפט, כאמור, קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו נציגי התביעה ועו"ד סעדה, וגזר על הנהגת 3 חודשים ו־15 ימים פסילה בפועל, בניכוי 60 ימי פסילה מנהלית, 80 שעות של״צ, 3 חודשי פסילה על תנאי ל-3 שנים וקנס. "הערך המוגן בעבירות בהן הורשעה הנאשמת הוא שלום ציבור המשתמשים בדרך. גם לאחר כניסתו לתוקף של מנגנון הבניית שיקול הדעת בענישה, להסדרי הטיעון שמור מעמד חשוב וחיוני בקביעת העונש שיוטל בסופו של ההליך, ועל בתי המשפט לשאוף לכבדם. הנאשמת נוהגת משנת 2000 ולחובתה 17 הרשעות קודמות. רוב הרשעותיה מסוג ברירות משפט, אין בעברה תאונות דרכים. הנאשמת קיבלה אחריות, הודתה במיוחס לה, ובמסגרת הטיעונים לעונש הביעה חרטה על אשר קרה. לאחר ששקלתי את חומרת העבירה. נסיבותיה האישיות של הנאשמת כפי שהוצגו בפניי, עברה התעבורתי, העובדה שבחרה לקחת אחריות ולהודות באשמה, אכבד את ההסדר".
________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%aa%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%aa%d7%95%d7%9e%d7%a8-%d7%a1%d7%a2%d7%93%d7%94/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות