נציב כבאות והצלה: "אסון הכרמל פער חלל גדול במשפחות היקרות ובנו"

לציון יום השנה לאסון הכרמל פרסם רב טפסר דדי שמחי פקודת יום לזכר הנספים: "עשור שלם ללא חברינו שמיהרו אל האש לסייע ולהציל את נוסעי האוטובוס ההוא. עשור שלם של התמודדות יומיומית עם האובדן"
רונן לוי |
נספים זכרון אסון הכרמל שריפה
זוכרים את הנספים. צילום: פלאש 90

לציון עשור לאסון הכרמל, בו נספו 44 סוהרים, שוטרים, אזרח ושלושה לוחמי אש שמסרו נפשם בניסיון לחלץ ולהציל לכודים מאש התופת. פרסם נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, פקודת יום.

פקודת היום, שמה דגש על הנצחת החללים ושימור מורשתם, כערך עליון והיא מהווה חלק ממגוון אירועי מורשת וזיכרון שיצוינו בכבאות והצלה החל משבוע הבא ביחידות, בקורסים ובהכשרות וימשכו כל השנה.

בפקודה כתב רב טפסר שמחי, כי השנה לקראת חג החנוכה מציינים עשור לשריפה בכרמל בה נספו 44 בני אדם וביניהם לוחמי האש רס"ל דני חייט, רב"כ אורי סמנדייב וצופה האש אלעד ריבן.

"השריפה, שהפכה לאסון השריפה הכבד ביותר בתולדות מדינת ישראל, גבתה את חייהם של סוהרים, שוטרים, אזרח ולוחמי אש אמיצים, כילתה כ-25 אלף דונם של חורש, שרפה מיליוני עצים, בתי מגורים, חי וצמח והכי חשוב פערה חלל גדול במשפחות היקרות ובנו. עשר שנים עברו, עשור שלם ללא חברינו שמיהרו אל האש לסייע ולהציל את נוסעי האוטובוס ההוא. עשור שלם שבו המשפחות השכולות מתמודדות יום יום עם האובדן והחוסר של יקיריהם".

"עשר שנים בהן הכבאות התעצמה, התפתחה והפכה לכבאות והצלה לישראל – מערך הכיבוי הממלכתי הארצי של מדינתנו", כתב רב טפסר שמחי והוסיף: "ב- 24 ינואר 2011 הוענק לראשונה עיטור הגבורה של הכבאות לשלושת הכבאים – דני, אורי ואלעד שהקריבו את חייהם בניסיון להציל את הסוהרים שנלכדו בסופת האש. אכן גיבורים אמיתיים שציוו לנו את החובה להיות מוכנים ונכונים תמיד".

רב טפסר שמחי ציין כי על מכבי האש מוטלת האחריות הכבדה לפעול באופן מתמיד, נחוש ומקצועי, לשיפור חיזוק וטיוב מערך הכבאות על כל מרכיביו: כח אדם, התורות, האמצעים והתשתיות. "בשנים האחרונות", כתב, "פעלנו בשריפות גדולות, הצפות רבות ואירועי חילוץ רבים שבהן הפגנתם מקצועיות, נחישות ואומץ לב הראויים להערכה. זוהי שליחותינו, זוהי משימתנו. הלקחים שנלמדו מהשריפה בכרמל מיושמים בכבאות ומהווים עבורנו ציווי פיקודי – להתכונן היטב לבאות, להכין את מערך הכבאות על כל מרכיביו, להתאמן, לתרגל, לבקר ולהיות מוכנים ונכונים תמיד לכל משימה ולכל אתגר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות