זוגלובק לא הפחיתה את משקל האריזה, ונאלצה להעניק הטבות

חברת זוגלובק מכרה מוצרים שונים בחנות המפעל שלה, במשקל. דה עקה, המוצרים נשקלו עם האריזה בה סופקו ללקוח, ומשקל זה לא הופחת מהמחיר שנאלץ לשלם. החברה העדיפה להגיע לפשרה מלהתמודד מול תביעה ייצוגית
רונן לוי |
חנות המפעל של זוגלובק. מקור: ויקיפדיה

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, ד"ר מנחם רניאל, אישר הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת זוגלובק בע"מ, לאחר שהחברה לא הפחיתה את משקל האריזה מהמשקל הכולל בגינו חויב הלקוח.

את הבקשה הגיש עו"ד אדי בליטשטיין, שעל פי הסדר הפשרה אליו הגיע, תתרום החברה מוצרים מהחנות בסך 100,000 שקלים, וכן הטבות לצרכנים בחנות בסכום של 750,000 שקלים.

התובע עצמו קיבל גמול של 40 אלף שקלים ועוד שכר טרחת עו"ד בסכום של 164 אלף שקלים.

הבקשה שהוגשה על ידי עו"ד בליטשטיין נגעה למכירת מוצרים הנמכרים לפי משקל בחנות המפעל, באריזה בצורת מגש או קופסה, כאשר חברת זוגלובק לא הפחיתה את משקל האריזה מהמשקל הכולל בגינו חויב הלקוח במהלך שבע השנים שקדמו להגשת הבקשה.

השופט רניאל קיבל את הבקשה לאישור התובענה הייצוגית.

לאחר מכן, עו"ד בליטשטיין הגיע להסדר פשרה עם חברת זוגלובק, לפיו הקבוצה שעליה חל הסדר הפשרה הוגדרה כדלהלן: "כל לקוח שרכש מהנתבעת בחנות המפעל בנהריה מוצר הנמכר לפי משקל, שהכיל אריזה בצורת מגש או קופסה, והנתבעת לא הפחיתה את משקל האריזה מהמשקל הכולל בגינו חויב הלקוח, בשבע השנים שקדמו למתן החלטה זו".

עילות התובענה שהוגדרו בהחלטת בית המשפט לאישור הבקשה הן הפרת חובה חקוקה לפי חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן, רשלנות ועשיית עושר ולא במשפט.

עו"ד אדי בליטשטיין

הסדר הפשרה אליו הגיע עו"ד בליטשטיין, שאושר על ידי השופט רניאל לאחר שקבע כי יתרונותיו של הסדר הפשרה עולים על חסרונותיו, בהתייחס לסיכונים ולסיכויים בהמשך ניהול התובענה הייצוגית:

חברת זוגלובק או הזכיין מטעמה שיפעיל את חנות המפעל, תתרום מוצרים מהחנות בסך 100,000 שקלים, במחירי מחירון של זוגלובק, שיהיה זהה למחיר המחירון הארצי של הנתבעת, בתקופה של 18 חודשים מאישור הסדר הפשרה למספר גופים בצפון.

פרט לכך, חברת זוגלובק, תתן הטבות לצרכנים בחנות בסכום של 750,000 שקלים בתקופה של עד 24 חודשים מאישור הסדר הפשרה. ההטבות יינתנו במכירה של מוצר אחד+אחד בחינם, הנחות על מוצרים המיוצרים או מיובאים או מופצים על ידי זוגלובק, הנחות קנה-קבל, הנחות כמות או קופונים לקבלת מוצרים בחינם מעל קנייה בסכום מסוים, וכן הנחות בגובה 5% עד 15% לכלל מוצרי החנות, בהתאם לשיקול דעת החנות.

עו"ד אדי בליטשטיין, עורך דין תביעות ייצוגיות

מדריך להגשת תביעה ייצוגית מאת עו"ד אדי בליטשטיין


לצפיה ודירוג כבוד השופט ד"ר מנחם רניאל


עורך דין אדי בליטשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות