גרסת ההגנה של נאשם בירי: "כמה ימים לפני האירוע נגעתי בתרמילים שנמצאו בזירה"

מהדי ריאן, בן 18 מכאבול, נאשם כי ירה לעבר בית משפחה על רקע סכסוך קשה. על אף שהדי.אן.איי שלו נמצא בזירה הוא הכחיש קשר למעשים וטען כי היה במקום לפני האירוע. הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים נגדו
אייל חן |
כוחות משטרה בפעילות בכפר כאבול בחודש שעבר. צילום: משטרת ישראל

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד מהדי ריאן, בן 18, מכאבול, המייחס לו ביצוע עבירות בנשק, חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

על פי עובדות כתב האישום, על רקע סכסוך בין משפחת הנאשם למשפחת עכריה בכפר כאבול, הגיעו לפני כשבועיים הנאשם עם שותף נוסף, שזהותו אינה ידועה, למתחם משפחת עכרייה, כשהם נושאים אקדח ללא רישיון ומחסנית טעונה בכדורים, וירו לעבר הבתים 13 קליעים.

חלק מהקליעים פגעו בבית וקליע אחד חדר לתוך חדר בו שהתה אישה.

לאחר הירי, עזבו הנאשם והשותף את המקום וכאשר שוטרים שביצעו סריקות באזור בעקבות הירי הבחינו בנאשם, נכנס הנאשם לחצר בית והשליך את האקדח על מנת למנוע את תפיסתו.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, בה נכתב בין השאר כי השוטרים הבחינו בנאשם רץ סמוך לזירת הירי, רדפו אחריו, ציינו כי לאחר שהבחין בהם רץ לכיוון החצר ובהמשך, לאחר מספר שניות, השוטר יגאל עשה סריקה בגינה באמצעות פנס, מצא ותפס את האקדח זרוק בחצר בסמוך לנאשם והד.נ.א שנמצא על ידית הדריכה של האקדח מתאים לד.נ.א של הנאשם.

הנאשם הכחיש המיוחס לו, ומסר בחקירתו כי האקדח שנתפס אינו שלו עוד אמר לחוקרים כי שמע קול של ירי, יצא לראות מה קרה, הוא התנשף כי הוא בעל משקל עודף ומפחד מהמשטרה. לגרסת הנאשם, יום לפני האירוע מצא תרמילים ונגע בהם. בחקירתו האחרונה שמר על זכות השתיקה, לא הצליח למסור הסבר להימצאות ד.נ.א שלו על האקדח שנתפס לידו ולהימצאות שרידי ירי על השיער והחולצה שלו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות