תביעה: אל על לא החזירה את כספי הטיסות שבוטלו

בעקבות מגפת הקורונה ביטלה חברת התעופה טיסות רבות, אך הרוכשים טוענים כי לא קיבלו את כספם בחזרה וכלל לא ברור מתי יקבלו החזר. בתביעה דורשים הלקוחות כי אל על תשלם להם 17 אלף שקל הכוללים גם פיצוי על עוגמת נפש
אייל חן |
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון. צילום: משה שי, פלאש 90

אנשים רבים שהזמינו כרטיסי טיסה שלא מומשו בשל מגפת הקורונה, חיכו חודשים רבים לכסף שאמור היה להיות מוחזר להם בתחילת חודש אוקטובר, אולם אנחנו בחודש דצמבר והכסף עדיין לא הוחזר. כעת, לבית משפט השלום בראשון לציון, הוגשה תביעה בסך 17 אלף שקלים, נגד חברת אל על שלא החזירה כספי טיסה וגם לא ברור מתי תחזיר אותם.

על פי התביעה, בחודש אוגוסט שעבר, התובע, רכש כרטיסי טיסה מאל על לחודש יולי השנה, בסכום כולל של כ-12 אלף שקלים אשר חויבו על ידה בכרטיס אשראי. בחודש יוני הודיעה אל על לתובע על ביטול כרטיסי הטיסה לעיל בעקבות מגיפת הקורונה. לאחר שהוחלט כי מחודש אוקטובר יוחזרו כספי הכרטיסים, על ידי הממשלה וגם על ידי חברת אל על, הגיש התובע בקשה לקבלת החזר באמצעות אתר אל על בו צוטט התיקון לחוק, בו נקצב המועד להשבת סכומי כרטיסי טיסה שבוטלו עקב הקורונה.

התאריך הסופי בו אמורה היתה חברת אל על אמור להשיב לו את דמי הכרטיסים ששולמו היה ב-1 באוקטובר או 90 יום ממועד הנקוב על הכרטיס. התאריך האחרון להחזר אמור היה להיות ב-12 באוקטובר, אולם הכסף עדיין לא עבר.

על פי התביעה, בשיחת עם נציגי השירות של החברה, אחת מיני רבות שניהל התובע עם אל על, נאמר לו כי אין גם תאריך יעד להחזר הסכום ששולם על ידי התובע – וזאת לדבריו, בניגוד להוראת החוק.

"בנסיבות אלה", כתב בתביעה, "לא היה מנוס מהגשת תביעה על הסכום ששולם בגין כרטיסי הטיסה, צמוד ונושא ריבית ממועד תשלומו, וכן בגין ביטול זמן ועוגמת הנפש שעבר הח״מ, עו״ד במקצועו, טרם הגשת תביעה זו לבית המשפט הנכבד", נכתב בתביעה.

התובע דורש פיצוי של כ-17 אלף שקלים, בהם כלול החזר על כרטיסי הטיסה, סכום של 750 שקלים הצמדה וריבית ממועד התשלום ועד למועד הגשת התביעה וכן סכום של 5,000 שקלים עבור ביטול זמן, עוגמת נפש וטרטורים לשם השבת הסכום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות