הזמין סמים מקולומביה – השוטר הגיע עם המשלוח

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בי-ם נגד מיכאל סויסה, תושב בית"ר עילית, על כך שהזמין לארץ בקבוק המכיל 1,300 מ"ל של סם איווסקה שהובא לביתו ע"י שוטר שהתחזה לשליח. בעת פשיטה על ביתו – השליך את החומר מהחלון
רונן לוי |
משאית דואר. צילום: משה שי, פלאש 90

לבית משפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום, נגד מיכאל סויסה, תושב בית"ר עילית, בגין ייבוא והחזקת סם מסוכן, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. סויסה הזמין לארץ את הסמים מקולומביה באמצעות שירות הדואר, אולם אנשי המכס גילו את החומר בחבילה שנשלחה אליו.

על פי כתב האישום, עמד הנאשם בקשר עם אדם בקולמוביה בעניין ייבוא סם האיווסקה, המכיל סמים מסוכנים מסוג די.אם.טי והארמין ונחשב לסם המעורר הזיות. לפני כחודש הגיעה לארץ חבילה ובה בקבוק המכיל 1,300 מ"ל מהסם. על מנת להסוות את קיומו של הסם הוצהר כי הבקבוק מכיל צבע שמן צמחי. עם הגיעה לארץ, עוכבה החבילה על ידי רשויות המכס בישראל.

לפני כשבועיים, הודיעה חברת השילוח לנאשם, לבקשת משטרת ישראל, כי המשלוח שוחרר וניתן למסירה. במהלך שיחת תיאום בין הנאשם לחברת השילוח בעניין מסירת החבילה, ובעקבות חשדו של הנאשם כי תוכנו האמיתי של המשלוח התגלה לרשויות, ביקש הנאשם מחברת השילוח לשנות את שיטת מסירת המשלוח ממסירה ידנית בכתובתו לאיסוף במכולת בעיר מגוריו. משמסרה החברה לנאשם כי לא ניתן למסור את החבילה במכולת, תיאם הנאשם עם החברה כי המסירה תבוצע בכתובתו של הנאשם.

יומיים לאחר מכן העביר שוטר חלק מהסם לבקבוק אחר, יחד עם חומרים נוספים כך שייראה דומה לבקבוק המקורי, הכניס את הבקבוק החלופי לחבילה חדשה, עליה הדביק מדבקות, והכניסה לשקית של החברה. בהמשך לכך, הגיע השוטר לכתובתו של הנאשם, כשהוא מציג עצמו כנציג החברה והתקשר לנאשם, אשר יצא מביתו וקיבל את החבילה החלופית לידיו. כמה דקות לאחר מכן קבע הנאשם עם חבריו מפגש במהלכו ישתמשו בסם. בעוד סויסה ממתין לחבריו, הגיעו שוטרים לביתו על מנת לבצע חיפוש, עם כניסתם לדירה זרק הנאשם את הבקבוק מהחלון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות