בן 14 תובע את המשטרה: "הפרה את זכויותיי וקראה לי הארי פוטר החרדי"

בתביעה שהוגשה לביהמ"ש השלום בירושלים טוען הנער כי נעצר במהלך סיבוב שערים בעיר העתיקה והושאר בבית המעצר במשך לילה שלם ללא סיבה, התעמרו בו ללא הפסקה ואף הדליפו סרטון מחדר החקירות
דניאל בן חמו |
הנער שתובע על מעצרו, כונה על ידי המשטרה "הארי פוטר החרדי".

לבית משפט השלום בירושלים, הוגשה תביעה של נער כבן 14, נגד שני קצינים מתחנת לב הבירה, שוטר נוסף ומשטרת ישראל, בסך 90 אלף שקלים, זאת לאחר שנעצר ולטענתו המשטרה הפרה את זכויותיו.

בכתב התביעה מצוינים, מספר אירועים שהחמור בהם הוא האירוע שעלה לכותרות בו הנער בן ה-14, נעצר במהלך סיבוב שערים סביב העיר העתיקה בחודש יוני השנה. בכתב התביעה מפורטת השתלשלות האירוע כאשר במהלכו השוטרים דרשו מאפשטיין וחבריו לעזוב את המקום בעוד, על פי התביעה, ערבים הילכו חופשי בעיר העתיקה. לאחר מכן, נטען כי הקטין הותקף על ידי שוטרים ובסופו של יום מצא את עצמו עצור בתחנת המשטרה. בכתב התביעה הודגש כי גם עיכובו של הנער היה מנוגד לחוק, אולם מעצרו לאחר מכן למשך לילה שלם היה ללא כל סיבה במיוחד כאשר המשטרה ביקשה לשחררו למחרת בבוקר בתנאים מגבילים.

גם לאחר שנעצר, נטען כי ההתעמרות בו לא הופסקה ובמקום להילקח לבית מעצר לנוער הוא נכבל על ידי השוטרים בניגוד לחוק האוסר כבילת קטין והושאר על ספסל התחנה במשך לילה שלם, ללא מזרון ושמיכה. בתביעה גם טענות נגד המשטרה, שבעקבות הסערה הציבורית, הדליפה סרטון מתחנת המשטרה וכן טענות בגין לשון הרע כאשר אחד השוטרים כינה אותו "הארי פוטר החרדי".

באירוע נוסף שמפורט בכתב התביעה מחודש אוקטובר השנה, מפרט הנער, כיצד הותקף על ידי מפקד תחנת לב הבירה, רק כי העז לצלם את אחד השוטרים שפגע במפגין חרדי. אירוע אחר מתייחס לעיכובו של הנער לשווא במהלך סיבוב שערים נוסף.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות