נאשם בגידול מאות קילוגרמים של סמים שוחרר למעצר באיזוק

למרות היקפי הגידול המסחריים, השופט נענה לבקשת הסינגור עו"ד מיכאל כרמל ולהמלצת שירות המבחן
נעמה כהן |

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, ניצן סילמן, הורה לשחרר למעצר באיזוק נאשם שגידל מאות קילוגרמים של שתילי קנאביס, זאת למרות שעמדת התביעה היתה שיישב במעצר ממשי עד תום ההליכים כנגדו. השופט סילמן קיבל את בקשת הסניגור, עו"ד מיכאל כרמל, והורה כי יותקן לנאשם איזוק אלקטרוני וזאת בהתאם לנוהלי היחידה לתיאום ופיקוח אלקטרוני בשב"ס.

נגד הנאשם, בן 27 מעכו, הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של ייצור, הכנה והפקה של סמים, החזקת סם שלא לצריכה עצמית, החזקת כלים ונטילת חשמל בגניבה. על פי הנטען בכתב האישום שכר המשיב מבנה תעשייתי בנשר, בו גידל כ-300 שתילי קנאביס במשקל של 300 ק"ג; לצורך הגידול נטל המשיב חשמל בגניבה, שלא כדין, בהיקף הקרוב למאה אלף שקלים. כבר לפני מספר שבועות, ניתנה הסכמה לקיומה של תשתית ראייתית לכאורית, ועילת המעצר הנה סטטוטורית.

הסניגור עו"ד כרמל ביקש, למרות עמדת התביעה, לשחרר את מרשו באיזוק אלקטרוני והנאשם הופנה לשירות המבחן, לבחינת חלופה. לפני כשבוע התקבל תסקיר שירות המבחן; שירות המבחן המליץ להעדיף חלופת מעצר על פני מעצר.

עו"ד מיכאל כרמל

היום נערך דיון נוסף בעניינו, שם אמר עו"ד כרמל כי הוא מבקש לאמץ את המלצות תסקיר שירות המבחן. השופט סילמן קיבל את בקשתו, למרות שכתב בהחלטה כי מדובר במקרה מורכב. "מחד – עבירת סמים לגביה חל כלל מעצר; קיימות שתי נסיבות מחמירות משמעותיות – האחת כמות הסמים הגדולה שנמצאה (300 ק"ג!!), והשניה – המשיב עצמו עושה שימוש תדיר בקנאביס. מנגד- צעיר, נטול עבר פלילי. ודוק – לא אחת קבעה הפסיקה כי בעבירות סמים כמות היא גם מהות; שכירת מבנה מסחרי, גידול בכמות לכאורית זו, מלמדת על עיסוק מסיבי סביב הסם. חרף הנסיבות המחמירות, לא בלי היסוס, רואה אני להעדיף מעצר באיזוק על פני מעצר ממשי".

השופט הוסיף: "שירות המבחן בא בהמלצה לחלופה ממשית; אני סברתי כי נוכח הפרמטרים שעלו באישום, כמות הסמים, והשימוש, יש לעבות ולהדק – ולעצור באיזוק. אמנם המלצת שירות מבחן אינה מחייבת את בית המשפט, אך היא בעלת משקל, במיוחד משהאיזוק מהווה גורם המציב גבול נוסף. חלופה בבית דירות (שאינו מאפשר גידול), אגב איסור מגע עם חברה (למעט בני משפחה), יעקרו המשיב מהשפעות שליליות, ובשילוב טיפול יקהו המסוכנות".
_____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ניצן סילמן

_____________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a1%d7%a0%d7%99%d7%92%d7%95%d7%a8-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%90%d7%9c-%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות