ראשי ארגוני הפשע הכלואים: "שובתים עד שישפרו את התנאים"

מה משותף ליצחק אברג'יל, ניבי זגורי וריקו שירזי? כולם ראשי ארגון פשע, כולם מרצים בימים אלו עונש מאסר ושלושתם מתאגדים לראשונה לשביתת אסירים: "בספארי יש תנאים יותר טובים". שב"ס: "הם מייצרים פרובוקציה"
רונן לוי |
יצחק אברג'יל, ארכיון

רוב ראשי ארגוני הפשע בישראל נמצאים בימים אלו בכלא. פעם הם היו זוכים שם בכבוד לא רק מהכלואים אלא גם מהסוהרים. אולם היום, לאחר כל כתבי האישום נגדם, בין השאר בפרשת 512, והיחס הרע שלטענתם הם זוכים בין כותלי הכלא החליטו העבריינים להתאגד ולפתוח בשביתה בכלא על מנת לשפר את תנאי שהייתם. בין השובתים: ראשי ארגוני הפשע יצחק אברג'יל, ניבי זגורי, ריקו שירזי ועוד.

העבריינים, הצליחו לארגן ולתאם שביתה שחוצה כמעט את כל מתקני הכליאה בישראל וזאת מבלי שהשב"ס הצליח לעלות על הקשר מבעוד מועד, זאת למרות שמארגני השביתה הינם "מוגבלי שיחות טלפון" שהחלו בין השאר בשביתת רעב בכדי להסיר את המגבלות מהם.

לטענת האסירים, שרובם אסירי ההפרדה, הם מוחזקים לטענתם בתנאים שיותר גרועים מהחיות שבספארי. ודורשים דברים לטענתם אלמנטריים, כמו הזכות לדבר בטלפון ולהיפגש עם המשפחות. לדבריהם מונעים מהם זכויות אדם בסיסיות כלאחר יד והגיעו מים עד נפש ואין מקום לפגיעה בתא המשפחתי שלהם ובזכויות אדם, ללא כל עילה מוצדקת, תוך טענות למידע מודיעיני.

משירות בתי הסוהר נמסר: "כ-20 אסירים פליליים המוגדרים ׳מוגבלי שיחות טלפון׳, החלו לייצר פרובוקציה בדמות איומים בשביתת רעב כדי ללחוץ על גורמי הביטחון בשב״ס להסיר את ההגבלות עליהם. נכון לעכשיו כ-30 אסירים מבתי סוהר שונים הצהירו על הזדהות עמם, חלקם החזירו ארוחת ערב. כלל האסירים המעורבים יטופלו משמעתית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות