שלושה הורשעו בשימוש במידע פנים על מכירת אסם לנסטלה

מנכ"ל גלידות נסטלה ואלקטרה סחר לשעבר, ושני חברים טובים להם גילה מידע פנים, הורשעו בכך שהשתמשו בו לרווח כספי ניכר באמצעות סחר במניות אסם
דנה לווינסקי |
הכניסה למשרדי אסם בשהם. צילום: גדי שמשון

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, הרשיע את זאב קלימי, בועז דקל ושלמה ברק, במסגרת הסדר טיעון לאחר הליך גישור, בעבירות של שימוש במידע פנים במניות חברת אוסם לקראת רכישתה על ידי חברת נסטלה בשנת 2016.

על פי כתב האישום, במהלך ינואר 2016, עשה קלימי, אז מנכ"ל אלקטרה סחר ובעבר מנכ"ל גלידות נסטלה, שימוש במידע פנים שהגיע אליו מאיש פנים בחברת אסם, אודות עסקת רכישה בין חברת נסטלה לאסם, כשבוע לפני פרסום הדיווח המיידי בעניין עסקה זו. טרם פרסום הדו"ח המיידי רכש קלימי מניות אסם בסך של כרבע מיליון שקלים, ומסר את המידע לחבריו בועז דקל ושלמה ברק, שרכשו אף הם מניות אוסם לפני הדיווח בסך של כ-700 אלף שקלים.

כשבוע לאחר הרכישות דיווחה אסם על העסקה הצפויה. שער מניית אסם עלה לאחר הדיווח ביותר מ-20 אחוזים. בהתאם לכתב האישום, הנאשמים מכרו את המניות שרכשו במועדים שונים לאחר הדיווח. קלימי מכר את המניות ברווח של למעלה מ-60 אלף שקלים, דקל וברק הרוויחו כתוצאה מהמכירה סכומים של כ-170 אלף שקלים כל אחד.

הנאשמים הורשעו במסגרת הסדר טיעון בתום הליך גישור. במסגרת ההסדר נקבע כי בעניינו של קלימי התביעה תטען לעונש של 9 חודשי מאסר בפועל, וההגנה תטען לעונש שירוצה בעבודות שירות. לגבי ברק ודקל התביעה תטען לעונש של 6 חודשי מאסר, שירוצו בדרך של עבודות שירות, וההגנה תטען לעונש באופן חופשי. כן, תטען התביעה להטלת קנסות כספיים על הנאשמים. במסגרת ההסדר, נמחקה מכתב האישום חברה פרטית המצויה בבעלותו המלאה של דקל.

השופט שגיא הרשיע כאמור את הנאשמים בעקבות הודאתם, והוא נעתר לבקשתם להפנותם לשרות המבחן על-מנת שייערך תסקיר מקיף בעניינם, מאחר ומדובר בנאשמים שאין לחובתם הרשעות קודמות. כמו כן, תיבדק התאמתם של הנאשמים לביצוע עבודות שירות.
עמדתה העונשית של הפרקליטות בהסדר הטיעון משקפת את גישתה, לפיה בנסיבות המתאימות יש מקום להטיל עונשי מאסר בפועל גם על מי שאינו איש פנים, שכן הנאשמים עשו שימוש במידע שהתקבל, במישרין ובעקיפין מאיש פנים בחברת אסם.
_____________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות