מאסר עולם לחורחה מרטינס שהורשע ברצח בת זוגו לשעבר

שופטי המחוזי בת"א הרשיעו את מרטינס כי יזם מפגש את אליזבת קורדונה ולאחר שהחל ביניהם ויכוח דקר אותה 9 פעמים באמצעות סכין לחיתוך בשר, עד שמתה. הרצח כולו הוקלט במכשיר הטלפון של המנוחה
נעמה כהן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות אב בית הדין גלעד נויטל גזר מאסר עולם על חורחה מרטינס, שהורשע ברצח בכוונה תחילה של בת זוגו לשעבר, אליזבת קורדונה. הרכב השופטים הורה למרטינס לפצות ב-258 אלף שקלים, את בנותיה של קורדונה, אותה דקר תשע פעמים באמצעות סכין לחיתוך בשר, בעלת להב באורך של 20 ס"מ. הרצח כולו הוקלט במכשיר הטלפון של המנוחה.

על פי כתב האישום, הנאשם וקורדונה ז"ל, היו בני זוג במשך כמה שנים, עד לפרידתם בחודש נובמבר 2017 וכן ניהלו בר-מסעדה בדרך סלמה, שם המשיכו לעבוד גם לאחר שמערכת היחסים הזוגית ביניהם הסתיימה. בתקופה שלאחר פרידתם, התגלע בין הנאשם לבין המנוחה סכסוך בנוגע לחלוקת הרכוש ביניהם וכן לקשרים שקיימה המנוחה עם אחרים.

הנאשם איים עליה מספר פעמים כי ירצח אותה ולפני הרצח, הוא הגיע אל העסק, התקשר אל קרדונה וביקש ממנה להגיע למקום. הוא אף ניתק את מצלמות האבטחה בעסק על מנת שמעשה הרצח המתוכנן לא יתועד. כאשר קרדונה הגיעה למקום, התעורר ויכוח ביניהם שבמהלכו היא נטלה את הטלפון הסלולרי של הנאשם ויצאה מהעסק. כעשר דקות לאחר מכן, היא שבה ומרטינס דרש ממנה להחזיר לו את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו ומשסירבה – נטל הנאשם סכין לחיתוך בשר, ניגש אליה והחל לדקור אותה והיא עוד ניסתה להגן על עצמה, היכתה את הנאשם בראשו, במפתחות שהיו בידה. הנאשם הפיל את המנוחה לארץ והמשיך לדקור אותה בכל חלקי גופה תוך שהוא צועק לעברה: "הורג אותך, הורג אותך, הורג אותך" ומתעלם מזעקותיה.

"הראיות והעדויות הרבות, ובכלל כך עדותו של הנאשם", כתבה השופטת לימור ביבי בגזר הדין, "יש בהן כדי לתמוך נרחצות בכך שבלבו גמלה ההחלטה לגרום למותה של המנוחה זמן רב קודם אירוע. הנני סבורה כי הוכחת ההחלטה שגמלה בלבו של הנאשם להוביל למותה של המנוחה, יש בה כדי לשלול מניה וביה טענתו שלפיה גרם המוות אשר על ביצועו החליט זמן רב קודם לכן – נגרם כפועל יוצא מקנטורו".

השופטת ביבי, גם התייחסה להקלטת הרצח. "האזנה להקלטת האודיו של האירוע מלמדת על כך שמתחילת ההקלטה ועד לסופה לא מאבד הנאשם את קור רוחו. כאשר הנאשם שב ודורש את מכשיר הטלפון שלו הוא אינו צועק, לא ניכר בו שהוא מתעצבן, אין הוא מרים את קולו או מאבד את עשתונותיו. יתרה מכך, בעת דקירת המנוחה גם כן, הנאשם נשמע כשהוא מתאמץ אבל שב ואומר כמנטרה בקור רוח מקפיא: 'הורג אותך', 'הורג אותך'".
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גלעד נויטל
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת לימור ביבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות