סובל מפוסט טראומה קרא ברשת לפגיעה בנתניהו – ונשלח להסתכלות

יחידת הסייבר של המשטרה זיהתה פוסטים של קיבוצניק מעמק יזרעאל הקורא לרצח ראש הממשלה. לאחר שנעצר, הסתבר כי מדובר באדם מעורער בנפשו
ציון חן |
בנימין נתניהו. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המשטרה עצרה בן קיבוץ בן 39 מעמק יזרעאל, על רקע פרסומים שלו ברשת האינטרנט בהם הוא קורא לפגיעה בראש הממשלה בנימין נתניהו באופן אישי, ושהוא בעצמו מתכוון לעשות זאת. במקביל להוצאת צו להורדת הפרסומים, הוא אותר ונעצר.

עם מעצרו ובחקירתו לא הצליחו השוטרים לנהל איתו כל סוג של דיאלוג "הוא צעק, דיבר לא לעניין ולא היה קשוב", אמר עוה"ד שנקרא לייצג אותו בהארכת מעצרו היום באולם המעצרים של בית המשפט בחדרה לשם הובא.

את המידע אודות הפוסטים המאיימים חשפה יחידת הסייבר של המשטרה ומבדיקת מצבו הנפשי עלה כי הוא מוכר למערכת הפסיכיאטרית על רקע אישפוזי עבר, בשל היותו סובל מפוסט טראומה על רקע שירותו הצבאי.

"המסוכנות של האיש אינה מתבטאת רק בכך שהוא עלול לממש את איומיו, אלא בעיקר שהוא עלול להמשיך ולהפיץ באינטרנט הודעות הקוראות לרצח ראש הממשלה", הביע השופט אהוד קפלן את חששו, "הודעות כאלה יוצרות אווירה וגל עכור שעלול לגרום למישהו אחר לממש את האיום המוצע".

בית המשפט קבע היום כי "חלופת מעצר בכלל לא באה בחשבון", ושלח אותו בשלב ראשון לשלושה ימי אישפוז ואבחון פסיכיאטרי בבית החולים שער מנשה שבעמק חפר.
_____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט אהוד קפלן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות