השוטר הורשע ביצירת קשר מיני עם אישה מעורערת בנפשה – נידון לעבודות שירות בלבד

שמואל כץ הורשע כי במסגרת תפקידו נשלח לבית מלון בהרצליה בעקבות דיווח על אישה המאיימת לשלוח יד בנפשה, ניצל את מצוקתה וקיים עמה יחסים. האישה שמה קץ לחייה זמן קצר לאחר מכן. ביהמ"ש ציין בגז"ד כי אלמלא הסדר הטיעון היה מחמיר בעונשו
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, מיכאל קרשן, גזר 6 חודשי עבודות שירות על שמואל כץ, שוטר בן 53, בגין הפרת אמונים, לאחר שיצר קשר מיני עם אישה מעורערת בנפשה שלאחר מכן, בלי קשר, שמה קץ לחייה. השופט קרשן ציין בגזר הדין שאלמלא קיומו של אותו נוהג מושרש, לפיו בתי המשפט אינם נוטים להחמיר עם נאשמים מעבר לטיעוני התביעה, הוא היה גוזר על הנאשם עונש עיקרי של מאסר בפועל בן 12 חודשים.

השוטר שהורשע על יסוד הודאתו בעובדות כתב האישום בביצוע עבירה של הפרת אמונים, שירת כשוטר סיור בתחנת קדומים. לפני כשנתיים וחצי, התקבל במרחב שומרון דיווח מבית מלון בהרצליה, לפיו אישה מעורערת בנפשה התקשרה לקבלה של המלון ובקשה ללון לילה אחד בקומה הגבוהה ביותר. בשל החשש כי האישה עלולה לשלוח יד בנפשה נשלח הנאשם לבקר בביתה של האישה באריאל. הנאשם שם פעמיו לבית האישה יחד עם חיל סדיר שתגבר אותו במשמרת. הנאשם יצר קשר טלפוני עם האישה, הציג את עצמו ואת מטרת בואו, ואמר לה שהוא שולח לה "בחור מאוד מאוד נחמד" שיוודא שהיא בסדר.

הנאשם והחייל עלו לבית האישה ופגשו אותה שם. האישה, נטען, אמרה לו שאין בדעתה לשלוח יד בנפשה. כעבור 20 דקות בהן שוחחו שאל הנאשם את האישה אם היא "מתעסקת עם גברים נשואים" ואמר לה שהוא נשוי. לפני שיצא מהבית אמר הנאשם לאישה שיתקשר אליה. מאוחר יותר השוטר התקשר אליה החמיא לה על המראה שלה והבהיר לה שהוא: "מתיז רק בפנים, לא מתיז בחוץ" והסביר "יש התקן אתה מתיז בפנים, אין התקן אתה צריך להיזהר". לאחר שחילק לה מחמאות אמר לה שהוא מעוניין לבוא אליה והגיע לדירתה שהחייל נשאר ברכב ועלה בגפו לדירת האישה, שהה שם כשעה וכעבור יממה האישה קפצה אל מותה מהקומה הרביעית.

"הנאשם הואשם והורשע בעבירה של הפרת אמונים", כתב השופט קרשן בגזר הדין, "ואכן מעשיו עולים כדי מעילה חמורה באמון הציבור. הוא ניצל את תפקידו ואת מדיו כדי לספק את יצריו המיניים שהתעוררו כלפי אישה חלשה ומוחלשת, נכה בגופּה ומעורערת בנפשּה, ובמסגרת מילוי התפקיד שהוטל עליו לדאוג לשלומה הנפשי – התנהג כלפיה באופן המתואר בכתב האישום. אין ולא נטען כלפי הנאשם כי קיים קשר סיבתי בין שרשרת מעשיו לבין התאבדותה של המנוחה, אך אין לדעתי בכך כדי להקהות במאום מחומרת המעשה שעשה".

השופט קרשן הוסיף: "הערכים המוגנים העומדים בבסיס העבירה של הפרת אמונים הם, כידוע, אמון הציבור בעובדי הציבור, טוהר המידות של עובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל תוך הגשמתו של התפקיד הציבורי, כל אלה נפגעו כתוצאה ממעשי הנאשם. אמון הציבור בשוטרים נפגע כתוצאה מהתנהגות הנאשם. נפגע גם טוהר המידות של המשטרה כגוף. בוודאי שנפגעה תקינות הפעולה המנהלית, שהרי במקום להושיט עזרה לאותה אישה, הפעיל עליה הנאשם לחץ פסול לקיים עמו יחסי מין".

בגזר הדין ציין השופט כי היה גוזר על השוטר שנת מאסר בפועל, אולם התביעה הסתפקה רק ב-6 חודשי עבודות שרות. "אלמלא קיומו של נוהג מושרש לפיו בתי המשפט אינם נוטים להחמיר עם נאשמים מעבר לטיעוני התביעה, הייתי גוזר על הנאשם עונש עיקרי של מאסר בפועל בן 12 חודשים. כיוון שהמאשימה ראתה לטעון לעונש מאסר בן 6 חודשים שירוצה בעבודות שירות, לא אחמיר עם הנאשם מעבר לעתירה זו – שאינה ראויה ואינה נכונה בעיניי", סיכם השופט.
______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מיכאל קרשן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות