גיוס כנגד כל הסיכויים: התיק הפלילי בגין מעשה מגונה נסגר והצעיר גוייס לצה"ל

פרשיה פלילית שנשארה פתוחה ללא החלטה איימה על עתידו של צעיר שעמד בפני גיוס לצה"ל. בסופו של דבר נסגר התיק, והצעיר יתגייס לשירות צבאי
דנה לווינסקי |

בני נוער רבים לא מבינים את השלכות מעשיהם כאשר הם מסתבכים בפלילים. יש לכך השלכות גם על הגיוס לצה"ל. לא פעם צה"ל לא מאפשר גיוס מלש"בים (מועמדים לשירות בטחון) עם תיק פלילי פתוח.

רק לאחרונה, ד' מאזור המרכז גילה שגיוסו מושהה עד לקבלת החלטה סופית בתיק הפלילי שנפתח לו. ד', שיוצג על ידי עו"ד דנה נוף (סא"ל במיל), נחקר בתחילת כיתה יב' במשטרת ישראל בחשד למעשה מגונה. בין אם מדובר בעלילת שווא ובין אם באי הבנה איומה, מצא עצמו ד' בחקירה פלילית ארוכה וקשה רגשית, כשממצאי התיק הועברו להחלטת הפרקליטות.

כל חבריו התגייסו זה מכבר וממלאים תפקידים מתפקידים שונים, עתידו של ר' נכנס להקפאה. עם קבלת הפניה מצד משפחת של ר' החלה עו"ד דנה נוף לפעול בשני מישורים מקבילים, המישור הפלילי מול הפרקליטות והמישור הצבאי מול מיטב. עורכת הדין נוף פנתה לפרקליטות, והבהירה שמדובר בצעיר עם בגרות מלאה באפיק ריאלי מוגבר, בעל נתונים אישיים והישגים לימודיים גבוהים. לאחר סיום לימודיו עבד לפרנסתו והפגין אחריות ורצינות רבה בעבודתו כשבמקביל התנדב למד"א.

עו"ד דנה נוף

נתוני האיכות הצבאיים שנקבעו (קב״א, דפ״ר), אף הם גבוהים ואף הוצע לו להצטרף למסלול העתודה האקדמית אולם הוא העדיף להשתלב במסלול קרבי בצה״ל. באשר להסתבכותו הפלילית, ציינה עו"ד נוף, כי מדובר בעניינים מינוריים שנולדו בשל סכסוך בין המבקש לידידתו, המתלוננת. שניהם היו בני נוער בעת ההיא ומדובר בתלונה על אירוע בודד שלאחריו המשיכה המתלוננת להיות עם המבקש בקשר חברי ואף רכשה לו מתנה ליום הולדתו ה 18.

במקביל כתב ד' מכתב התנצלות לאותה ידידה ולאחר זמן קצר, התקבלה תשובת הפרקליטות לפיה התיק הפלילי נגד הצעיר נסגר בהיעדר ראיות, וכך נסללה דרכו להתגייס לצה"ל ולמלא תפקיד משמעותי בצה"ל.

לאתר של עו"ד דנה נוף
_____________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9a-%d7%93%d7%99%d7%9f-%d7%a6%d7%91%d7%90%d7%99-%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a3%e2%80%8f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות